سه انتصاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور احکامی مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش و توسعه مشارکت ها، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت و مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی را منصوب کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
سه انتصاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سید عباس صالحی در حکمی فخرالدین اسماعیلی سوق را به عنوان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت معرفی کرد. در این حکم آمده است: امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از نیروهای متخصص و کارآمد در زمینه برنامه‌ریزی و نظارت بر مراکز و واحدهای آموزشی در موسسات قرآن و عترت و توانمندسازی فعالان قرآنی، طراحی نظام آموزشی ارتقاء کمی و کیفی مراکز و موسسات انجمن‌ها و کانون‌های قرآن و عترت و گسترش نهادهای مردمی و سایر وظایف محوله موفق و موید باشید.

پیش از این حجت الاسلام محمدعلی خسروی مسئولیت این اداره کل را به عهده داشت که در سوم تیر ماه سال جاری از سوی عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مشاور عالی این معاونت منصوب شد. خسروی از سال ۱۳۹۴ تاکنون به عنوان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت فعالیت داشته است.

فقهی زاده گفت : با هماهنگی وزیر محترم ، حجت الاسلام خسروی به عنوان شخصیتی حقیقی در هیئت رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت حضور خواهند داشت و از تجربیات ارزنده ایشان همچون گذشته بهره مند خواهیم شد.

وظایف این اداره کل شامل پیگیری اجرای سیاست‌ها و خط مشی های معاونت در زمینه برنامه ریزی و توسعه امور آموزشی و پژوهش‌های کاربردی، مدیریت و راهبری تدوین برنامه های دفتر، تشکیل و راهبری کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی، مدیریت و راهبری امور مستندسازی، برنامه ریزی و راهبری امور مربوط به توسعه و ارتقای کمی و کیفی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و همچنین مدیریت و راهبری تدوین برنامه های آموزشی و تعریف محتوای دروس و دوره های کوتاه مدت است.

از دیگر وظایف این اداره کل می توان به برنامه ریزی و پیگیری توسعه آموزش‌های حوزه قرآن و عترت در سطح بین‌الملل، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای توانمندسازی نخبگان، پژوهشگران و فعالان قرآنی به منظور تولید پژوهش‌های کاربردی و جذب بودجه لازم از طریق دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات راهبردی، نظارت بر تدوین و اجرای ضوابط ، فرایندها و نظام نامه های حمایت از موسسات ، جلسات و کانونهای قرآن و عترت و همچنین نظارت بر تدوین ضوابط نحوه تاسیس مراکز ، موسسات و کانون های قرآن و عترت، صدور مجوز و نظارت بر فعالیت های آنها اشاره کرد.

انتصاب مدیر کل دفتر تبلیغات و ترویج فعالیت‌های قرآن و عترت

صالحی در حکمی دیگر خطاب به مرتضی خدمتکار نوشت: نظر به تجربیات ارزنده اجرایی جنابعالی و بنا به پیشنهاد معاونت محترم قرآن و عترت به موجب این حکم به سمت مدیر کل دفتر تبلیغات و ترویج فعالیت‌های قرآن و عترت منصوب می شوید.

خدمتکار تا پیش از این حکم به عنوان مشاور ارتباطات و ساماندهی معاونت قرآن و عترت فعالیت می کرد و مسئولیت دفتر تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآن و عترت را اصغر امیرنیا به عهده داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد تا خدمتکار ضمن بهره گیری از ظرفیت‌های موجود و نیروهای کارآمد در زمینه برنامه‌ریزی و ارتقاء مهارت های تبلیغی و ترویجی امور قرآن و عترت و همچنین جلب مشارکت و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای عمومی و مردمی توفیق داشته باشد.

انتصاب مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی

براساس اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در حکمی دیگر اسماعیل شفاعی را به عنوان مدیرکل جدید دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی منصوب کرد.

در حکم صالحی آمده است: نظر به تجربه، تعهد و شایستگی جناب‌عالی به موجب این حکم به عنوان " مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی " منصوب می‌شوید. ضمن آرزوی توفیق از خداوند متعال، امید است با هماهنگی دبیر شورای فرهنگ عمومی و تلاش و پشتکار و بهره‌مندی از نیروهای خدوم و همدلی با معاونت‌ها و مدیریت‌های دبیرخانه در پیشبرد اهداف، برنامه‌ها و وظایف محوله در جهت ارتقاء ارزش‌های اصیل فرهنگ عمومی موفق و موید باشید.

پیش از این فاضل عبادی مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار