جلسه تقدیر از برترین های مدرسه انقلاب منطقه یک

تهران (پانا) - محمدعلی صمیمی، رییس اتحادیه انجمن اسلامی شهر تهران در جلسه تقدیر از برترین های مدرسه انقلاب منطقه 1 درباره برنامه های ارائه شده توسط اتحادیه انجمن اسلامی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۱۳۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
جلسه تقدیر از برترین های مدرسه انقلاب منطقه یک
جلسه تعامل انجمن اسلامی شهر تهران و آموزش پرورش منطقه 1 با حضور صادق صادق پور، مدیر آموزش و پرورش منطقه1، محمد علی صمیمی، رئیس اتحادیه انجمن اسلامی شهر تهران، فاطمه سید مومن معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه 1 و گروهی از مدیران، مربیان ودانش آموزان منتخب درروز چهارشنبه مورخ 99/5/15 با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن آموزش وپرورش منطقه 1 برگزار شد.
در این جلسه ابتدا صادق پور فرا رسیدن ایام خجسته دهه امامت و ولایت و همچنین میلاد باسعادت دهمین ستاره آسمان امامت و ولایت امام هادی (ع) را تبریک گفت.
سپس ضمن تقدیر از زحمات محمدعلی صمیمی، رئیس اتحادیه وهمکارانشان ،مدیران ومعاونین پرورشی ودانش آموزان فعال در این حوزه به عصر همدلی و مفهوم توجه به همدلی اشاره کرد وخلاقیت و نوآوری را سر فصل کلیه ی امور دانش آموزی خواند.
در ادامه صمیمی، رئیس اتحادیه انجمن اسلامی شهر تهران با قدردانی از زحمات صادق پور ، وکارکنان ودانش آموزان فعال منطقه 1تهران گفت: پس از شیوع بیماری کرونا وبا توجه به شرایط طراحی وبرنامه ریزی های استفاده از فضای مجازی جهت تحقق اهداف انجمن آغاز شد. همچنین با نزدیک شدن به فصل تابستان طرح پایگاههای تابستاتی ویژه ارائه شد. با توجه به سخن گرانبهای سردار شهید عالیقدر حاج قاسم سلیمانیکه فرمود : "فرصتهایی که در تهدیدات است در خود فرصت ها نیست" کار در فضای مجازی کلید خورد با این هدف که باید به قدری کار جذاب باشد که بچه ها بیایند و از آن برنامه استفاده کنند. در اتحادیه ما تلاش کردیم برنامه خوبی ارائه دهیم و از این فرصت در دل تهدید خوب استفاده کنیم.
محمدعلی صمیمی، رئیس اتحادیه انجمن اسلامی شهر تهران، از برگزاری طرح اوقات فراغت تابستانی اتحادیه انجمن اسلامی با رویکرد مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: ما موضوع کانون های تربیت محله را داریم. همچنین سرفصل های برنامه ها شامل موضوعات پرورشی و مهارت آموزی فنی و اجتماعی و علمی است. در رابطه با فعالیت های پرورشی، منظومه فکری-تربیتی مد نظر است که از دل آن سیر تربیتی دانش آموز بیرون می آید که مبتنی بر ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین است.
در ادامه رئیس اتحادیه انجمن اسلامی شهر تهران گفت: در این منظومه با توجه به سن مخاطبین کلیه برنامه ها مدون شده و به صورت یک سیر ارتقایی می باشد. فضای ایجاد شده با توجه به عصر حاضر مهارتی است. الگوی تعالی دختران وپسران کاملا جدا شده است. مثلا در الگوی تعالی دختران نقش مادری کاملا تعریف شده است.
صمیمی تصریح کرد: با توجه به نیاز انقلاب، انجمن ها به صورت ویژه روی کارهای گروهی کار می کنند بیشتر فعالیت های تعریف شده در پایگاههای تابستانی که در هفت هفته ارائه شده است که در قالب بازی وفعالیت های نشاط آور است.
وی خاطر نشان کرد: جنس بازیها چالشی است و به نوعی فرد با زندگی حقیقی در گیر می شود وتجربه ی زیستن می آموزد مثلا در چالش تاریخی ، مربی در کلاس آنلاین می گوید تصور کنید ما هزار اسیر از کفار داریم حالا با اسیران چه کنیم؟ وبعد از بررسی وارائه طرح بچه ها به نتایج بهتری دست می یابند.
وی افزود: برنامه دیگر در حوزه پرورشی این است که بچه ها در قالب گروه هایی 4 تا 5 نفر قرار گرفته و درون روم در بستر فضای مجازی آمده و با کمک سرگروه تعیین شده در گروه بازی می کنند. قالب ها شامل بازی و معما و جدول و نشریه الکترونیکی و ساخت و نقد فیلم است و تمامی این فعالیتها چالشی است تا برای دانش آموز جذاب باشد.
وی درباره مهارت آموزی گفت: فعالیت تخصصی کارآفرینی و مهارت های تخصصی مدنظر است.
البته لازم به ذکر است فعالان تشکل انجمن های اسلامی در حوزه علمی نیز از موفق ترین دانش آموزان هستند.
در ادامه فاطمه سید مومن معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه یک، ضمن تبریک ایام گفت: نظر به توصیه موکد حضرت آقا درمورد هم افزایی تشکلهای(انجمن ها،بسیج، شورای دانش آموزی و.....) خوشبختانه دو دبیرستان شهید مدنی وشهید صدر در این رابطه بسیار عالی عمل کردند و در راستای تربیت متوازن به پرورش ساحت تربیت، سیاسی و اجتماعی توجه کردند
در خاتمه از مدیران ومربیان ودانش آموزان فعال منتخب مدارس شهید مدنی و صدر قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار