مدیر آموزش‌وپرورش ساری: کلاس‌اولی‌ها، دغدغه اصلی ما در برگزاری کلاس‌های حضوری است

ساری (پانا) - مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو ساری بیشترین دغدغه در برگزاری کلاس‌های حضوری را متعلق به دانش‌آموزان کلاس اولی و علت آن را لزوم آشنایی دانش‌آموزان با الفبا به صورت حضوری و در کلاس درس واقعی برشمرد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش‌وپرورش ساری: کلاس‌اولی‌ها، دغدغه اصلی ما در برگزاری کلاس‌های حضوری است

ام‌البنین محمدی امروز ضمن حضور در دفتر خبرگزاری پانا در مازندران به مناسبت روز خبرنگار، در گفت و گو با پانا ، به تعریف سه وضعیت سفید، زرد و قرمز در رابطه با کرونا اشاره کرد که استان مازندران فعلا در شرایط قرمز قرار دارد و گفت: «به مدت سه هفته است که نشست‌هایی برای مدیران با توجه به شرایط موجود و برنامه‌ریزی‌های مرتبط با آن برگزار می‌کنیم تا در صورتی که استان در هر یک از وضعیت‌های سه‌گانه سفید، زرد و قرمز قرار داشته باشد مشخص باشد که دانش‌آموزان با چه شیوه‌‌ای اعم از حضوری و غیر حضوری در کلاس درس حضور یابند.»

او توضیح داد که در وضعیت زرد، لازم است کلاس‌ها به‌صورت سه روز حضوری و سه روز غیر حضوری دایر شود و اگر این شرایط قرمز باشد، تولید محتوا خواهیم داشت و از تاریخ پانزدهم شهریور سال جاری، دانش‌آموزان به همراه معلمان از طریق فضای مجازی به آموزش مشغول خواهند شد. اگر هم استان در وضعیت سفید قرار گیرد، کلاس‌های درس به شکل قبل دایر خواهد بود.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو ساری با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پیش‌دبستانی در سال جاری نسبت به سال‌های پیش ریزش داشت، گفت: «پیش‌بینی ما ثبت‌نام ۱۳۰۰ نفر بود اما تاکنون ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و علت آن به شرایط اقتصادی موجود و بیماری فعلی بازمی‌گردد.»

به گفته محمدی در صورتی که خانواده به هر دلیلی از ثبت نام فرزندش معذور بود در خرداد سال تحصیلی آینده یک تا یک و نیم ماه را برای جبران این فرصت در نظر خواهیم گرفت تا کلیات بحث برای مربیان پیش‌دبستانی آموزش داده شود.

محمدی گفت: «دانش‌آموزان کلاس اولی در شرایط زرد به‌صورت یک روز در میان و در شرایط قرمز در صورت اجازه‌ی استان، آموزش حضوری برای زیر ده نفر برای مدارس کم جمعیت خواهیم داشت.»

او این امکان را نیز در نظر آورد که اگر دانش‌آموزانی به دلیل نداشتن گوشی‌های تلفن هوشمند با فضای مجازی ارتباط ندارند، می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک، شست و شوی دست‌ها برای شش تا هفت نفر از کلاس‌اولی‌ها کلاس حضوری برگزار کرد.

محمدی تأکید کرد که این کلاس‌ها با رضایت کتبی والدین برگزار خواهد شد و وزارت بهداشت اعلام کرده با رعایت پروتکل‌ها می‌توان به زندگی عادی پرداخت.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو ساری بیشترین دغدغه در برگزاری کلاس‌های حضوری را متعلق به دانش‌اموزان کلاس اولی و علت آن را لزوم آشنایی دانش‌آموزان با الفبا به صورت حضوری و در کلاس درس واقعی برشمرد.

محمدی با اذعان به اینکه فضای مجازی اوضاع مناسبی در تولید محتوا و ارائه مطالب آموزشی دارد، اظهار کرد که ما به شیوه حضوری عادت داریم و لذت مدرسه به شنیدن صدای کودکان و زنگ کلاس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار