نمایش مستند «‌18 درصد» در هفته فیلم ایران در ژاپن

تهران (پانا) - مستند «‌18 درصد» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی مصطفی شبان که با موضوع جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی تولید شده است، در سومین هفته فیلم ایران در ژاپن به نمایش درمی‌آید.

کد مطلب: ۱۱۱۳۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
نمایش مستند «‌18 درصد» در هفته فیلم ایران در ژاپن

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی سینماتجربی به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، سومین هفته فیلم ایران در ژاپن از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و با همکاری شهرداری میناتوی توکیو، یونی فیلم ژاپن، فدراسیون تولیدکنندگان سینمای ژاپن، اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی، طی روزهای 20 تا 22 مرداد 99 در شهر توکیو برگزار می‌شود.
در این برنامه 7 فیلم سینمایی و مستند به اسامی ویلایی‌ها، مادری، آذر، ۱۸ درصد، طعم شیرین خیال، حوض نقاشی، خیلی دور خیلی نزدیک، با زیرنویس ژاپنی به نمایش گذاشته می‌شود.
همچنین با عنایت به اجرای برنامه‌ی ویژه در آستانه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، دو فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» و مستند «‌18 درصد» در این برنامه روی پرده می‌رود.
مستند «‌18 درصد» ساخته مصطفی شبان، از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. در خلاصه موضوع این اثر آمده است: «چهاردهم فروردین سال 1367 یک فروند هواپیمای ایرانی حامل 5 مجروح شیمیایی ایرانی وارد فرودگاه ژاپن شد تا آن‌ها در این کشور تحت درمان قرار گیرند. در جمع این جانبازان "علی جلالی" حال جسمانی وخیم‌تری نسبت به سایرین داشت. او صد روز تحت درمان پزشکی قرار گرفت اما سرانجام دکتر ژاپنی با ناامیدی او را به ایران بازگرداند تا آخرین روزهای زندگی‌اش را در کنار خانواده خود بگذراند. حال پس از گذشت 17 سال یک تماس تلفنی دکتر ژاپنی را به حیرت وامی‌دارد...»
رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن در طول دو سال گذشته، 10 فیلم بلند ایرانی را ترجمه و زیرنویس نموده که علاوه بر نمایش در سه دوره از هفته فیلم ایران در ژاپن، در اختیار موسسات فرهنگی، ایرانیان و دانشجویان مقیم، علاقه‌مندان ژاپنی و همچنین منبع تقویت آموزش زبان فارسی برای فارسی آموزان ژاپنی قرار دارد.
برنامه نمایش سومین هفته فیلم ایران در ژاپن به این شرح است:

دوشنبه ۲۰ مرداد، ۱۰ آگوست
ساعت ۱۰ صبح: مادری
ساعت ۱۳: فیلم مستند 18 درصد
ساعت ۱۵: مراسم افتتاحیه
ساعت ۱۷: فیلم سینمایی ویلایی‌ها
ساعت ۱۹: آذر
سه‌شنبه ۲۱ مرداد، ۱۱ آگوست
ساعت ۱۰ صبح: طعم شیرین خیال
ساعت ۱۳: حوض نقاشی
ساعت ۱۵: خیلی دور خیلی نزدیک
ساعت ۱۷: فیلم مستند 18 درصد
ساعت ۱۹: ویلایی‌ها
چهارشنبه ۲۲ مرداد، ۱۲ آگوست
ساعت ۱۰ صبح: حوض نقاشی
ساعت ۱۳: طعم شیرین خیال
ساعت ۱۵: آذر
ساعت ١٧: خیلی دور خیلی نزدیک
ساعت ١٩: مادری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار