کتاب «پنجاه سال با دکتر مهدی بیانی» درانتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

تهران (پانا) - کتاب «پنجاه سال با دکتر مهدی بیانی» شرحی بر احوال مهدی بیانی نخستین رییس کتابخانه ملی ایران از سال 1346 تا 1396 است که توسط حمیدرضا قلیچ خانی نوشته شده و جز کتاب های ویژه در انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران موجود است.

کد مطلب: ۱۱۱۳۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
کتاب «پنجاه سال با دکتر مهدی بیانی» درانتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مهدی بیانی از خاندان مستوفیان فراهان در سال 1287 در همدان متولد شد. وی از نخستین فارغ التحصیلان مقطع دکترای ادبیات فارسی دانشگاه تهران و از نخستین نسل فهرست نویسان و نسخه شناسان عصر معاصر است.

اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در شرحی که بر این کتاب نوشته است به حضور دکتر مهدی بیانی در حیات هشتاد ساله کتابخانه ملی اشاره کرده است و معتقد است نام دکتر مهدی بیانی در کتابخانه ملی ایران پر رنگ و قابل توجه است. چراکه وی نخستین رییس کتابخانه ملی بود.

در کتاب «پنجاه سال با دکتر مهدی بیانی» علاوه بر شرحی بر احوال و آثار این هنرمند و هنرشناس فرهیخته به نقد و بررسی کتاب «احوال و آثار خوشنویسان» پرداخته و به همین دلیل این کتاب علاوه بر زندگینامه دکتر بیانی، مرجعی برای پژوهشگران و به ویژه محققان عرصه خط و خوشنویسی به شمار می رود.

همچنین کتاب «پنجاه سال با دکتر مهدی بیانی» که در آستانه پنجاهمین سال درگذشت مهدی بیانی منتشر شده است شامل تصاویری از اسناد، احکام و مکاتبات و تصاویر رقعه ها و نسخه های کمتر دیده شده است که در دوره دکتر بیانی امکان نشر رنگی و با کیفیت آنها فراهم نبوده است.

این کتاب از جمله کتاب های ویژه انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است و علا‌قمندان برای تهیه این کتاب می توانند به صورت غیر حضوری به فروشگاه آنلاین انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به آدرس: http://bookshop.nlai.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار