عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

مجلس تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد

نیک‌بین:‌ هنوز هم تعدادی از نمایندگان از قرار نگرفتن در کمیسیون مورد علاقه خود معترض هستند/ در انتخاب رئیس دیوان محاسبات نگاه ما این بود که نباید آدم‌ها را فقط براساس تجربه فقط قضاوت کنیم بلکه باید جرات و جسارت آن‌ها را هم ببینیم/مجلس محل دموکراسی است و باید رایزنی و بحث و تبادل نظر صورت گیرد

تهران (پانا) - نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس با بیان اینکه به اعتقاد من مجلس اقدام قابل قبولی انجام می‌دهد، تاکید کرد که مجلس تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مجلس تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد

جواد نیک‌بین در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه عملکرد مجلس در دو سه ماه اخیر قابل ارزیابی نیست چون مجلس نوپا است، گفت: «زمانی این عملکرد مجلس قابل ارزیابی است که مدتی سپری شود و برای مثال یک برنامه بودجه‌ای را تنظیم کرده باشند یا یک نظام قوانینی را پیاده کرده باشند. در دو ماه اخیر تا خرداد و تیر هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها تشکیل شد و حتی کرونا هم مقداری باعث تعطیلی کار مجلس شد. در مردادماه طرح‌های تخصصی بررسی شده و کمیسیون‌ها وارد کار شدند و طرح‌های آن‌ها در نوبت صحنه است.»

وی ادامه داد: «به اعتقاد من مجلس اقدام قابل قبول انجام می‌دهد اما مطلوب نیست و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.»

نیک‌بین با اشاره به گلایه برخی از نمایندگان مجلس برای عدم راه یافتن به کمیسیون مورد علاقه خود، تاکید کرد: «کمیسیون‌های مجلس براساس امتیازات خاص شکل گرفتند، برای نمونه امسال تحصیلات و کار اجرایی و غیره مورد تاکید قرار گرفت. برخی از نمایندگان که درخواست کمیسیون مورد علاقه خود را داشتند امتیاز لازم را برای کمیسیون نتوانستند کسب کند، نمایندگان معترض نباید کار را به رسانه‌ها بکشاند. مجلس محل دموکراسی است و باید رایزنی و بحث و تبادل نظر صورت گیرد. البته هنوز هم در مجلس برخی از نمایندگان معترض هستند اما باید قبول کنند چون امتیازهای لازم را کسب نکردند.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس با همه قوا تعامل می‌کند ولی منفعل عمل نمی‌کند، گفت: «مجلس با توجه به نیروی جوان و تازه نفس به سایر قوا کمک خواهد کرد.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان رئیس دیوان محاسبات و برخی اعتراض‌ها به این انتخاب از جمله نداشتن تجربه وی اشاره کرد کرد و گفت: «آدم‌ها را نباید صفر و صد نگاه کرد، بذرپاش از جمله آدم‌هایی است که نه صفر است و نه صد. اما تازه نفس است و بدون محافظه‌کاری عمل می‌کند. دیوان محاسبات جای حساب کشیدن است. نگاه ما در انتخاب ایشان این بود که آدم‌هایی که به ظاهر خیلی هم باتجربه نیستند اما تجربه‌های خوبی را به یادگار گذاشته‌اند و باید از آن‌ها استفاده کنیم. ما نباید آدم‌ها را فقط براساس تجربه فقط قضاوت کنیم بلکه باید جرات و جسارت آن‌ها را هم ببینیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار