رضا بهشتی باویل: مسابقات بهترین بستر برای کشف استعدادها است

تهران (پانا) - معاون اقامه نماز عنوان کرد که مسابقات بهترین بستر برای کشف استعدادها است و استعدادپروری پس از فرآیند استعدادیابی و به دنبال آن استعداد سالاری مورد توجه است.

کد مطلب: ۱۱۱۳۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
رضا بهشتی باویل: مسابقات بهترین بستر برای کشف استعدادها است

رضا بهشتی باویل در گفت ‌وگو با پانا با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی به لحاظ برقراری ارتباط فعال، برخورداری از سرعت بالای انتشار، در دسترس بودن و به روز بودن، فرصت مناسبی برای اشتراک علائق و منابع و اطلاعات بوده و نسل جدیدی از روابط اجتماعی است گفت: «این موضوع می‌تواند بهترین وسیله وابزار برای توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن، عترت و نماز باشد و عدم استفاده از آن نیز می تواند تهدیدی جدی برای جامعه مورد هدف ایجاد و اهداف و نتایج مورد انتظاراین فرآیند تربیتی را تحت الشعاع قرار دهد.»

وی ادامه داد: «در این شرایط حساس کرونایی مشارکت همگان برای داشتن یک جامعه سالم و ایمن لازم و ضروری است و توجه به حفظ شعائر و آشنایی با قرآن و معارف دینی نباید مورد غفلت قرار بگیرد لذا زمینه سازی آشنایی با این معارف و دریای معرفت وظیفه را بر همگان سنگین و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی بین بخشی و فرابخشی را می‌طلبد.»

بهشتی باویل گفت: «مسابقات بهترین بستر برای کشف استعدادها است و استعدادپروری پس از فرآیند استعدادیابی و به دنبال آن استعداد سالاری مورد توجه است. ساماندهی منتخبان به عنوان سرمایه‌های فرهنگی که این منابع ارزشمند با دریافت کمترین آموزش‌ها توانمند شده و می‌توانند بهترین مربی و توسعه دهنده ی معارف دینی در بین همسالان خود باشند. به این موضوع هم باید توجه کرد که تولید کالا یاارائه هرگونه خدمات با مهندسی معکوس امکان پذیر است، اما سرمایه‌های انسانی به هیچ عنوان قابل تکثیر و کپی برداری نیستند. بنابراین برای حفظ و نگهداشت این دارایی‌ها و ساماندهی آنها در یک نظام حرفه‌ای برنامه ریزی لازم باید صورت بگیرد.»

معاون اقامه نماز گفت: «بنابراین شناسایی و متناسب کردن برنامه‌ها براساس نیاز مخاطبان در این شرایط حساس، برنامه ریزی دقیق و منظمی را می‌طلبید. براین اساس وزارت آموزش وپرورش به جای تعطیلی برنامه‌ها در تابستان، با استفاده از فناوری‌های نوین نسبت به عملیاتی کردن برنامه‌ها و تقویت و تداوم آنها در بستر شبکه شاد اقدام کرد.»

بهشتی باویل افزود: «سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور یکی از برنامه‌هایی است که در تابستان امسال در دوبخش پژوهشی و آوایی برگزار می‌شود. اهمیت برگزاری این مسابقات و جلسات، بهانه‌ای است برای مطرح شدن معارف قرآن و علوم دینی و نزدیک شدن به حقیقت این سه منشور نورانی و یا به عبارتی شکل دادن به زندگی فردی و اجتماعی و نقش تاثیرگذاری آن از بعد تربیتی برای رسیدن به حیات طیبه است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار