معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در دومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان:

راه اندازی مرکز جامع سواد- مهارت سواد آموزان خاص در استان زنجان

زنجان(پانا)- دومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان زنجان به ریاست معاون سیاسی- امنیتی استاندار و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر اعضاء تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی مرکز جامع سواد- مهارت سواد آموزان خاص در استان زنجان

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، خدابخش مرادی معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در دومین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان زنجان، اظهار کرد: برای اولین بار در کشور مرکز جامع سواد - مهارت سواد آموزان خاص در استان زنجان راه اندازی خواهد شد.

مرادی افزود: تلاش و بستر سازی برای سواد آموزی و توجه به این حوزه یک مسئولیت اجتماعی برای تحقق توسعه انسانی است که باید همواره به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه انسانی دارای چهار شاخص مهم است ادامه داد: سواد و سلامت از جمله شاخصه های توسعه انسانی است، بنابراین برای محقق شدن توسعه باید سلامت و سواد در آن نهادینه شده باشد چرا که از ستون های اصلی آن به شمار می رود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تصریح کرد: جامعه سالم و باسواد می تواند شتاب بیشتری به توسعه بدهد.

وی با تاکید بر اینکه جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی استان باید هر سه ماه یک‌بار تشکیل شود افزود: انتظار می رود در 14 منطقه جلسات پشتیبانی سوادآموزی با جدیت برگزار شود، چرا که می توان در راستای ریشه کنی بی سوادی با برگزاری منظم اینگونه جلسات گام های موثرتری برداشت.

مرادی در ادامه با اشاره به اینکه فرمانداران و بخشداران نیز باید به مسئولیت های اجتماعی نگاه ویژه ای داشته باشند یادآور شد: همکاری بین بخشی در خصوص سوادآموزی می تواند جامعه سالم تری را از هر نظر پایه گذاری کند.

به گفته وی سوادآموزی همواره در توسعه فرهنگی نیز نقش بسزایی داشته است که مسئولان استان و شهرستان ها باید بیشتر به این موضوع توجه داشته باشند.

این مقام مسوول تاکید کرد: همانطور که جهان پیشرفت می کند اهمیت سواد نیز روز به روز بیشتر آشکار می شود. در یافته های پژوهشی نیز به این نتیجه رسیده اند که بین سطح سواد و کیفیت زندگی رابطه معناداری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان 658 دهیاری وجود دارد افزود: یکی از وظایف دهیاران بسترسازی و تلاش برای آموزش سواد است که در این خصوص باید مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تفاهم نامه ای با معاونت سوادآموزی در راستای شناسایی، همکاری و تشویق منعقد کنند تا بتوان از پتانسیل های دهیاران نیز استفاده شود.

وی در پایان ضمن تشکر از تفاهم نامه بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل امور زندانها اظهار کرد: امید است با همکاری دو دستگاه مشکلات بسیاری از زندانیان بی سواد مرتفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار