دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: شهادتت تلنگری شد بر دل‌های سرگردان ما

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: شهادتت تلنگری شد بر دل‌های سرگردان ما

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم ملینا رضائیان دانش‌آموز دوره متوسطه اول از شهر تهران خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« دل‌نوشته من به سردار

اسیر دنیایی شده‌ایم که چون قفسی در دل ما را از رسیدن به او بازمی‌دارد، در دنیایی که عشق رخ نمایان نمی‌کند و ما ندیدنش را دلیل می‌شویم بر نبودنش، در این دنیا چه غریب است عاشقی چون تو ... کاش می‌شد قبل از رفتنت کمی از آن بگویی! که احساسش چگونه است؟! فراقش تا چه حد طاقت فرساست که این‌گونه برای دیدارش جان‌برکف گذاشته‌ای، نمی‌شود که جان دادن آدمی ساده باشد! آدمی دلداده است به این دنیا ...! اما تو!

با خود کلنجار می‌روم جوابی پیدا نمی‌کنم اما این را لازمه شهادت می‌دانم این‌که آدمی باید قبل از آن بارها بمیرد، باید بارها از دنیا و بازیچه‌های دل‌فریبش چشم بپوشد. آری مرگ این است، من و امثال من مرگ را این‌گونه می‌دانیم «پایان دنیا» اما تو گویا پایان دنیا را رهایی می‌دانستی و این تفاوتی است بس عظیم میان دل من و تو ... تورفته‌ای اما نه ... رنگ خیالت در سراچه تاریک و بی‌فروغ قلبم نور امید می‌پاشد، تورفته‌ای و سؤال‌هایم بی‌جواب مانده‌اند، تورفته‌ای و روزهاست که در بهت مانده‌ام، تورفته‌ای و چه حیف ... نبودنت خراشی است به روح خسته‌ام؛ اما حال که با تأمل بیشتری بر چهره‌ات نگاه می‌کنیم عشق سرشاری از نگاهت حس می‌کنیم صبری توأم با بی‌قراری که ای‌وای بر من اگر تو بنده خدایی پس من که هستم؟ من با تمام این ادعاها که هستم؟ شهادتت تلنگری شد بر دل‌های سرگردان ما، از آن شد که سردار دل‌ها شدی و عاشقانه به بدرقه‌ات آمدند و اکثر این مردم تو را غریب می‌دانند و روضه حضرت عباس(ع) برایت می‌خوانند.

اما حرفی از امام زمانه‌ات در روضه‌هایمان نمی‌آید... ای‌وای بر من که او تنهاست که او چشم‌به‌راه است که او دل‌تنگ است.

اما من در خواب عمیق غفلت به سر می‌برم خود را مسلمان و ولایی می‌دانم اما خبری از امام حسین(ع) زمانه‌ام نمی‌گیرم. دلم به حال خود نه به حال تو می‌سوزد که نکند همچون کوفیان شوم؟! که نکند امام زمانم را تنها گذارم، ای‌کاش خدا مرا کمک کند که سخت به یاری‌اش محتاجم...

من می‌خواهم دل بکنم از حبس دنیا، من می‌خواهم دلداده عشق شوم اما راه برایم دشوار است. خود خوب می‌دانم که گاهی پای ایمانم لنگ می‌زند، با همه این‌هاست که شرمنده‌ام و به حال خود می‌گریم غافل از اینکه چاره دل‌ها تنها عشق خداست.

عاشق که شوی معیارهای زندگی‌ات رنگ می‌بازد و از تو شهید بودن را می‌سازد.

و اما مگر هست عشقی بالاتر از شهادت؟!»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار