رئیس‌جمهوری عراق خواستار محاکمه عاملان سقوط موصل شد

تهران (پانا) - برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق در سخنانی به مناسبت ششمین سالگرد نسل‌کشی «ایزدی‌ها» گفت که همه کسانی که عامل سقوط موصل به دست گروه تروریستی داعش شدند، باید بازخواست و محاکمه شوند.

کد مطلب: ۱۱۱۲۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس‌جمهوری عراق خواستار محاکمه عاملان سقوط موصل شد

بنابر اعلام دفتر اطلاع رسانی رئیس‌جمهوری عراق، صالح افزود: «یاد و خاطره ایزدی‌های سنجار را که در چنین روزی توسط گروه تروریستی داعش کشته شدند، گرامی می‌داریم. هدف تروریست‌های جنایتکار، کشتار جمعی و محو کامل ایزدی‌ها بود.»

رئیس‌جمهوری عراق با تاکید بر رفع خواسته‌های ایزدی‌ها بیان کرد که نادیده گرفتن و کوتاهی در تحقق مطالبات مردم سنجار شرم‌آور است.

صالح در ادامه برای غلبه بر چالش‌ها و بحران‌ها از گروه‌های سیاسی خواست اختلاف‌ها را کنار بگذارند تا با هم افزایی بتوان به راهکارهای مدیریتی با هدف خدمت به مردمی که از تروریسم و جنایت‌های آن آسیب دیده‌اند، دست یافت.

وی افزود که عراق همچنان درگیر مبارزه با تروریست است و به نیابت از جهان با تروریسم می‌جنگد. رئیس‌جمهوری عراق گفت که پارلمان باید هر چه سریع‌تر تصویب قانونی برای حمایت از نجات یافتگان ایزدی از چنگال تروریست را در دستور کار قرار دهد.

گروه تروریستی داعش هنگامی که در ۳ اوت ۲۰۱۴ به سنجار و روستاهای ایزدی در عراق حمله کرد، مردان و پسران جوان را به اطراف روستا منتقل و آنان را قتل عام کرد. داعش زنان و دختران جوان و کودکان را به عنوان اسیر و غنیمت به همراه خود می‌برد و آنها را در بازار به عنوان برده جنسی می‌فروخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار