معاون علوم پزشکی گیلان :

3 شهرستان گیلان در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند

رشت ( پانا) - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه مردم باید هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند، عنوان کرد استان گیلان در وضعیت هشدار بیماری کرونا قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
3 شهرستان گیلان  در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در گیلان، اظهار کرد: وضعیت بیماری کرونا در استان گیلان پایدار و فعال است.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند، افزود: استان گیلان در وضعیت هشدار بیماری کرونا قرار دارد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از قرمز شدن وضعیت چهار شهرستان گیلان در پی شیوع مجدد کرونا خبر داد.

حیدرزاده بر ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن مداوم دست‌ها تأکید کرد و افزود: مردم با جدیت باید از تجمع، برگزاری مراسم‌ عزا و عروسی و مراسم طولانی‌مدتی که افراد بدون ماسک حضور پیدا خواهند کرد، خودداری کنند.

وی همچنین با مراجعه به سامانه‌های از پیش طراحی‌ شده وزارت بهداشت به‌منظور پایش بیماران کرونایی تأکید کرد و گفت: کسانی که تمایل به تست کرونا دارند، باید یا با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند و یا برای خود اظهاری وضعیتشان به تارنمای salamat.gov.ir مراجعه کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: مراجعین با تماس تلفنی با سامانه ۴۰۳۰، مورد ویزیت تلفنی و یا با مراجعه به تارنمایی salamat.gov.ir به‌صورت برخط مورد ارزیابی و پایش قرار می‌گیرند.

حیدرزاده با بیان اینکه فرد مراجعه‌کننده در تارنمای salamat.gov.ir یا سامانه ۴۰۳۰ در صورت نیاز به درمان، به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی ارجاع و تست موردنظر از آن‌ها گرفته می‌شود، تصریح کرد: شهروندان قبل از مراجعه به سامانه های مذکور، برای تست کرونا از مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی و درمانی خودداری کنند؛ چون این امر موجب اتلاف وقت و تحمیل هزینه‌ بر آن‌ها خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار