فولادوند: جای کتاب محتوایی معتبر در حوزه پیش دبستانی خالی است

تهران (پانا) - نشست شورای پیش دبستانی شهر تهران با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل شهر تهران و شورای معاونان در محل سالن جلسات اداره کل شهر تهران با موضوع بررسی کتاب «راهنمای محتوای پیش دبستانی» که به همت معاونت ابتدایی اداره کل شهر تهران درحال نگارش است، برگزار شد. 

کد مطلب: ۱۱۱۲۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: جای کتاب محتوایی معتبر در حوزه پیش دبستانی خالی است

در این نشست عبدالرضا فولادوند با اشاره به اهمیت پیش دبستانی در آموزش و پرورش گفت: اگر دوره تحصیلی را به سازه ای تشبیه کنیم، اساس این ساختار دوره پیش دبستانی است و کوچکترین اشتباه بی نظمی را به کل سازه منعکس می کند. دقت در اولین مرحله سازه مهم است.
وی افزود: اهمیت پیش دبستانی در جوامع توسعه یافته جای واقعی خود را پیدا کرده است وگرنه در جوامع توسعه نیافته دوره پیش دبستانی به نوعی سرگرمی محسوب می شود. وقتی در اداره کل شهر تهران ده جلسه در مورد پیش دبستانی وقت گذاشته می شود، نشان از اهمیت این مهم است.
فولادوند با اشاره به جای خالی کتاب محتوایی معتبر در حوزه پیش دبستانی گفت: تا کنون ما روی محتوا کار کردیم ولی اکنون روی آموزش مربیان کار می کنیم. زمانیکه مربی آموزش دیده باشد و با آخرین متدهای آموزشی آشنا باشد قطعا در تولید محتوا و رفتار مربی اثر دارد. تلاش معاونت ابتدایی شهر تهران برای تدوین چنین کتابی بسیار ارزشمند است. متاسفانه در جامعه ما کسانی هستند که در مجموعه تعلیم و تربیت به دنبال سود مادی خود هستند و بدون درنظر گرفتن تاثیرش بر دانش آموز فعالیت می کنند. تولید محتواهایی هستند که ممکن است تعلیم و تربیت را تخریب کنند و قاعدتا ممکن است مقاومت های زیادی برای پیشبرد این اقدام موثر آموزش و پرورش وجود داشته باشد. اولین گروهی که ممکن است در برابر این اقدام اثرگذار مقاومت کنند کسانی هستند که سالیان سال از تزریق محتوای غیرمعتبر پول به جیب زده اند. دومین گروه کسانی هستند که به دنبال مدیریت متمرکزند و می‌خواهند محتوای آموزشی را مدیریت کنند.
فولادوند با اشاره به اینکه باید حتما این کتاب مورد تایید سازمان پژوهش قرار بگیرد، گفت: ما تابه حال روی آموزش مربی پیش دبستانی بررسی و سرمایه گذاری نکرده بودیم و اکنون گام مهمی برمی‌داریم. پس باید تمامی ایرادات کار برطرف شود و کار بدون نقصی ارائه شود.
فولادوند با اشاره به اینکه سال تحصیلی سختی پیش روی آموزش و پرورش است گفت: امسال سالی نیست که ما به تجربیات گذشته تکیه کنیم و دوران سختی در پیش است که تجربه ای نداریم و باید آنقدر هشیار باشیم که مجبور نشویم برای یک موضوع چندین بار تصمیم بگیریم که البته این مساله طبیعی است و باید سعی کنیم به حداقل برسد. برای تدوین و انتشار این کتاب حتما تمام مجوزها و تمام قوانین و مقررات مالی را رعایت می کنیم و تلاش می کنیم الگوی خوبی برای کشور ارائه شود.
همچنین در ادامه جلسه سعید ربوشه، معاون ابتدایی شهر تهران گفت: برای تدوین این کتاب مفاهمه ای با بهزیستی داریم و سعی مان این است محتواها را در حوزه پیش دبستانی به هم نزدیک کنیم.

وی افزود: امروز دهمین نشست با موضوع پیش دبستانی است و ما از سومین نشست تصمیم گرفتیم کتاب راهنمای محتوا را پیگیر باشیم.
ربوشه با اشاره به اینکه ساحت های ششگانه تربیتی را در دوره پیش دبستانی نداریم، گفت: تلاش مان این است این کتاب آبروی شهر تهران باشد و مبنای آن علمی و منطقی باشد. در این کتاب آموزش مربیان و اولیای پیش دبستانی را پیگیر هستیم. در واقع علاوه بر آموزش راهنمای مربی، آموزش ترکیبی به مربی را نیز داریم.
در ادامه نشست یدالله شهبازبیگی، رییس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل شهر تهران بر موضوع امنیت تدوین این کتاب تاکید کرد و از معاونت ابتدایی خواست تا اجازه سواستفاده از انتشار این کتاب ارزشمند را ندهد.
همچنین محسن بهارلو، معاونت توسعه و پشتیبانی اداره کل شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسات متعدد جهت بررسی مقدمات این کتاب از معاونت ابتدایی خواست در این مرحله وارد فاز مقدمات اجرایی کار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار