قیمت‌گذاری کهکشانی روی مهدی طارمی؛ اقتدار مرد تاریخ‌ساز بوشهر از ایران تا قلب اروپا

تهران (پانا) - آقای گلی در لیگ برتر پرتغال قیمت مهاجم سابق پرسپولیس را بالا برد و در آستانه انتقال به تیمی دیگر با رقمی نجومی قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
قیمت‌گذاری کهکشانی روی مهدی طارمی؛ اقتدار مرد تاریخ‌ساز بوشهر از ایران  تا قلب اروپا

شاید روزی که علی دایی در میان انبوه مهاجم‌های مطرح فوتبال ایران دست روی مهدی طارمی گذاشت و او را از بوشهر به تهران آورد، کمتر کسی می‌توانست این سطح از پیشرفت سریع را برای مهاجم جنوبی فوتبال ایران تصویرسازی کند.

مهاجمی که با دو فصل آقای گلی در لیگ برتر ایران خودش را به عنوان چهره به فوتبال ایران معرفی کرد، سپس با درخشش در تیم ملی فوتبال ایران به آسیا شناخته شد و بعد از حضور کوتاه مدت در قطر و بهبود وضعیت مالی، تابستان سال گذشته برای اولین بار راهی اروپا شد تا تجربه بازی در قاره سبز را پیدا کند، اما حضور در فوتبال اروپا و کشور پرستاره‌ای مانند پرتغال هم خیلی زود برای مهدی طارمی به رویایی شیرین تبدیل شد و در همان فصل اول او به رغم آشنایی ضعیفش با زبان پرتغالی کاری کرد که حالا سطح شناخت از مهدی طارمی از ایران و آسیا به اروپا رسیده است.

عبور از زمستان به امید تابستان جذاب

مهدی طارمی در اولین فصل که برای ریو آوه به میدان رفت، عملکردی فوق‌العاده و دور از انتظار داشت؛ راهی که شاید خودش هم در همان فصل اول انتظار آن را نداشت اما پسر بوشهری فوتبال ایران توانست با 18 گل زده آقای گل لیگ برتر پرتغال شود و در مجموع با 21 گل زده در یک فصل تبدیل به مهره اول ریو آوه شود، بازیکنی که توانست برای اولین بار در تاریخ ریو آوه را به لیگ اروپا برساند.

ماجرای وجود پیشنهاد برای مهدی طارمی به نیم فصل اول برمی‌گردد، زمانی که در نقل و انتقالات زمستانی تیم‌هایی ماننده پورتو و اسپورتینگ لیسبون برای خرید مهاجم تیم ملی فوتبال ایران ابراز تمایل کرده بودند اما نه طارمی و نه باشگاه ریو آوه برای جدایی او در زمستان تمایلی نشان دادند تا کار جابجا شده به پایان فصل کشیده شود.

با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی فصل لیگ برتر پرتغال، باز هم بحث پیشنهاد از سایر تیم‌های برای مهدی طارمی داغ بود و حتی سفیر ایران در پرتغال هم وارد کار شد و در ضفحه توئیترش اعلام کرد که کار انتقال مهدی طارمی به بنفیکا تقریبا تمام شده اما باز هم در برابر پیشنهادها، صبر گزینه‌ای بود که مهدی طارمی در پیش گرفته بود تا فصل به پایان برسد و او با مشخص شدن عملکرد کاملش در پایان فصل تیم جدید را انتخاب کند؛ به عبارت دیگر خودش هم می‌دانست با شانس آقای گلی که داشت قیمت انتقالش بالاتر می‌رفت و جایگاه بهتری در تیم جدیدش پیدا می‌کرد.

ستاره ایرانی کهکشانی است

حالا پس از کسب عنوان آقای گلی در لیگ برتر پرتغال، مهدی طارمی در آستانه انتقال به تیمی دیگر قرار دارد اما شرایط او با نیم فصل و حتی چند هفته پیش تفاوت آشکاری دارد. رسانه‌های پرتغالی اعلام کرده‌اند که ریو آوه برای فروش طارمی 10 میلیون یوررو (رقمی نزدیک به 240 میلیارد تومان) قیمت‌گذاری کرده است و حالا هر تیمی که مهاجم تیم ملی فوتبال ایران را می‌خواهد باید این مبلغ را به ریو آوه پرداخت کند.

مهدی طارمی که تا سال 2021 با ریو آوه قرارداد دارد، براساس اعلام خودش از تیم‌های پورتو، بنفیکا، اسپورتینگ لیسبون، اسپانیول و استون ویلا پیشنهاد دارد و باید دید در هفته‌های آینده سرانجام کدام تیم می‌تواند برای ریو آوه برای انتقال مهدی طارمی به توافق نهایی برسد تا آقای گل لیگ برتر پرتغال را در ترکیب داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار