کنکور 99 در زمان مقرر برگزار می‌شود

تهران (پانا) - به دنبال بررسی موضوع برگزار شدن یا برگزار نشدن کنکور سراسری سال 99 در مجلس شورای اسلامی قرار شد این آزمون در موعد مقرر برگزار شود.

کد مطلب: ۱۱۱۲۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کنکور 99 در زمان مقرر برگزار می‌شود

پس از همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، زمان برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش چندین بار به تعویق افتاد. در نهایت قرار شد این آزمون‌ها با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در مردادماه برگزار شود.

پس از تعویق‌های چندباره زمان برگزاری کنکورهای سراسری، اولین کنکور سراسری در ایام کرونا که آزمون دکتری سال 99 بود روز جمعه گذشته با حضور داوطلبان برگزار شد. آزمون کارشناسی ارشد نیز در نوبت برگزاری است اما یکی از نگرانی‌هایی که وجود دارد، برگزاری آزمون سراسری سال 99 است که بیش از یک میلیون داوطلب برای حضور در آن شرکت کرده‌اند. هر چند متولیان برگزاری کنکور و مسئولان ستاد ملی کرونا موافق برگزاری کنکور هستند اما مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی مجدد زمان برگزاری کنکور شد و این مساله روز گذشته با حضور وزاری علوم و بهداشت مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت قرار شد امروز درباره تصمیم نهایی در برگزاری این آزمون در موعد مقرر یا تعویق زمان برگزاری آن گرفته شود.

عصر امروز جلسه‌ای برای بررسی نحوه برگزاری کنکور سراسری با حضور وزاری بهداشت و علوم، روسای کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس در محل ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. براساس این جلسه و طبق اعلام دکتر نمکی وزیر بهداشت، مقرر شد علاوه بر عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری، هر حوزه تنها ۲۰ درصد از ظرفیت پذیرای داوطلبین باشد.

به این ترتیب و بر اساس برنامه ریزی قبلی، کنکور سراسری طی چهار روز و از پنج‌شنبه ۳۰ مرداد، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار