دستگیری عاملان آتش‌سوزی ۲۰ هکتار از مراتع کوهدشت

خرم آباد (پانا) - فرمانده انتظامی لرستان اعلام کرد پنج نفر از عاملان آتش‌سوزی مراتع منطقه گاچال شهرستان کوهدشت دستگیر شدند.

کد مطلب: ۱۱۱۲۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری عاملان آتش‌سوزی ۲۰ هکتار از مراتع کوهدشت

یه گزارش ایرنا، سردار حاجی محمد مهدیان نسب، در جمع خبرنگاران گفت: در پی وقوع گسترده آتش‌سوزی مراتع منطقه گاچال شهرستان کوهدشت، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران انتظامی پاسگاه سرطرهان با جدیت و حساسیت خاص پنج نفر از عاملان این آتش‌سوزی را در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان تحویل مراجع قضایی شدند عنوان کرد: با انجام تحقیقات اولیه پلیس، انگیزه آتش‌سوزی اختلافات قبلی بر سر محل چرای دام و تسویه حساب‌های خانوادگی اعلام شد.

فرمانده انتظامی لرستان ادامه داد: متاسفانه به دنبال شعله‌ور شدن، آتش به مراتع خشک سرایت کرد و حدود ۲۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی دچار حریق شده و پلیس با افرادی که به مراتع و سرمایه‌های ملی آسیب بزنند قاطعانه برخورد خواهد کرد.

بر اساس آمار ۱۰ساله، شهرستان‌های خرم آباد، چگنی، کوهدشت، پلدختر و رومشکان از جمله شهرستان‌های بحرانی به‌شمار می‌روند و با توجه به اینکه اکثر آتش سوزی ها در مناطق سخت گذر و دور افتاده به وقوع می‌پیوند، استقرار بالگرد یکی از نیازمندی‌های اصلی منابع طبیعی در استان است.

سالانه ۲ هزار هکتار از جنگل های لرستان در آتش می سوزد که ۹۸ درصد علت آتش‌سوزی‌ جنگل‌های لرستان به دلیل عامل انسانی بوده و همچنین ۱۵۰ منطقه بحرانی حریق با مساحت ۶۱۷ هزار و ۸۰۱ هکتار در جنگل‌های لرستان شناسایی شناسایی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار