حسینی خبر داد؛

اختصاص 24 میلیارد ریال برای مواد مصرفی و تجهیز کارگاه‌های مدارس متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد در سال جاری 2 میلیارد تومان برای مواد مصرفی و 400 میلیون تومان نیز برای تجهیز کارگاه‌های رشته‌های جدید مدارس متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۱۱۱۲۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 24 میلیارد ریال برای مواد مصرفی و تجهیز کارگاه‌های مدارس متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استان‌ها و با موضوع ارائه گزارش حوزه مدارس متوسطه اول پیش حرفه‌ای برگزار شد گفت که یکی از وجوه تمایز آموزش و پرورش استثنایی با آموزش و پرورش عادی وجود دوره‌های متوسطه اول پیش حرفه‌ای و متوسطه دوم حرفه‌ای ویژه دانش‌آموزان کم توان ذهنی و چند معلولیتی است.

وی افزود: «شناخت استعداد و علاقه دانش‌آموزان، پرورش و توانبخشی قوای جسمانی و روانی دانش‌آموزان، افزایش تجارب، معلومات و مهارت‌های عمومی برای بهبود زندگی فردی و اجتماعی و ایجاد آمادگی نسبی برای فراگیری حرفه از جمله اهداف ایجاد دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای است.»

معاون وزیر با بیان اینکه 9 هزار و 960 دانش‌آموز کم توان ذهنی و چند معلولیتی تحت پوشش دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای هستند اظهار کرد که 86.6 درصد دانش‌آموزان هدف، تحت پوشش مدارس متوسطه اول پیش حرفه‌ای قرار دارند و باید برای جذب 14.4 درصد بازماندگان از تحصیل تمام تلاش خود را انجام دهیم.

حسینی با اشاره به اصول حاکم بر محتوای دروس در مدارس متوسطه اول پیش حرفه‌ای گفت: «ارتباط و تعاملات اجتماعی، خود مراقبتی، استفاده مناسب از منابع اجتماعی نظیر وسایل حمل و نقل عمومی، خود هدایتی، تقویت دست ورزی و چالاکی، یادگیری مهارت‌های مقدماتی حرفه‌ها و شناخت علائق و استعداد حرفه‌ای دانش‌آموزان از جمله اصول حاکم بر محتوای دروس در مدارس متوسطه اول پیش حرفه‌ای است. تاکنون 36 عنوان کتاب ویژه دانش‌آموزان، 11 عنوان کتاب راهنمای معلم و 9 راهنمای برنامه درسی ویژه مدارس متوسطه اول پیش حرفه‌ای تالیف و 27 عنوان کتاب نیز مناسب سازی شده است.»

معاون وزیر با بیان اینکه 1580 کارگاه کار و فناوری و مهارت‌های اجتماعی اقتصادی در مدارس متوسطه اول پیش حرفه‌ای فعال هستند اظهار کرد که این آمار نشانگر این است که 66 درصد مدارس پیش حرفه‌ای دارای کارگاه مستقل هستند و با توجه به ضرورت وجود کارگاه در این مدارس باید برای 34 درصد بقیه مدارس از طریق مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس اقدام به ساخت کارگاه کرد.

حسینی با بیان اینکه 1471 دبیر در مدارس دوره اول متوسطه حرفهای مشغول به فعالیت هستند گفت که 67 درصد این دبیران دارای رشته‌های مرتبط و یا تا حدودی مرتبط هستند و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت تخصصی یکی از راه‌های ارتقای سواد و مهارت‌های نیروهای غیر تخصصی است.

معاون وزیر با بیان اینکه 70 درصد مدارس متوسطه اول پیش حرفه‌ای مدارس ضمیمه هستند اظهار کرد که از طریق آمایش سرزمینی باید بخشی از 210 مدرسه مورد نیاز آموزش و پرورش استثنایی به مدارس پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای اختصاص یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار