حسینی مطرح کرد؛

افزایش پوشش تحصیلی پیش دبستانی و ارائه خدمات توانبخشی و حمایتی به نوآموزان؛ از اهداف بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی

تهران (پانا) - نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونان و حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش پوشش تحصیلی پیش دبستانی و ارائه خدمات توانبخشی و حمایتی به نوآموزان؛ از اهداف بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی درابتدای این نشست که با هدف ارائه گزارش نحوه اجرایی شدن بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی برگزار شد اظهار کرد که تدوین این بسته مبتنی بر نظریه عدالت آموزشی است که شناسایی همه دانش‌آموزان با نیاز ویژه، پوشش آنها و مداخلات بهنگام و استاندارد را هدف‌گذاری کرده است.

معاون وزیر یکی از ویژگی‌های آموزش و پرورش استثنایی را رسمی بودن پیش دبستانی و آغاز ورود نوآموزان به آن از بدو تولد دانست و افزود که از 13 هزار و 599 نوآموز تحت پوشش پیش دبستانی‌های آموزش و پرورش استثنایی تنها 1417 نفر زیر 4 سال سن دارند و این نشانگر این است که همه نوآموزان لازم التوجه تحت پوشش نیستند و بسته مداخلات بهنگام طلایی افزایش پوشش 8 درصدی این نوآموزان در سال جاری را هدفگذاری کرده است.

وی ادامه داد که یکی دیگر از اهداف این بسته ارائه خدمات توانبخشی و حمایتی به نوآموزان پیش دبستانی به میزان 15 درصد در سال جاری است.

حسینی با بیان اینکه اجرایی شدن بسته مداخلات بهنگام طلایی در قالب یک برنامه و یک فعالیت پیگیری می شود گفت که تدوین و اجرای برنامه مداخله به هنگام تشخیصی، آموزشی، توانبخشی و حمایتی کودکان با نیازهای ویژه فعالیت اصلی این بسته تحولی است.

وی افزود که این فعالیت در قالب 4 زیر فعالیت شامل بررسی وضعیت موجود و مطلوب شاخص‌های آموزش و پرورش استثنایی،تدوین سند جامع مداخلات به هنگام طلایی ملی و سندهای استانی، بازنگری برنامه‌های درسی موجود و طراحی برنامه های مطلوب کودکان با نیازهای ویژه در دوره پیش دبستان و بازنگری برنامه‌های درسی موجود و طراحی برنامه‌های مطلوب کودکان با نیازهای ویژه در دردوره پیش دبستان، پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان استلزامات بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی گفت که افزایش سرانه اعتبارات توان بخشی، جذب نیروی طرحی و همکاری و ارتباط با سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت و عقد تفاهم نامه‌های همکاری از جمله استلزامات اجرایی شدن این بسته تحولی است.

وی در پایان گفت که خانواده‌ها در تمامی فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی نقش اساسی و ویژه دارند و در این بسته تحولی نیز نقش خانواده‌ها پررنگ دیده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار