مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تشریح کرد:

عملکرد آموزش و پرورش استان بوشهر در دولت تدبیر و امید

بوشهر(پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه، عملکرد و دستاوردهای آموزش و پرورش استان را در دوره هفت ساله دولت های یازدهم و دوازدهم تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد آموزش و پرورش استان بوشهر در دولت تدبیر و امید

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی با بیان اینکه رتبه استان در کنکور سراسری از 20 به 15 ارتقا یافته است، گفت: عملکرد مثبت این اداره کل در راستای تقویت جایگاه کنکور در استان باعث شد تعداد رتبه‌های زیر یکهزار کنکور سراسری در استان از۹۴ به ۲۲۲ رتبه افزایش یافته است.

کرمی افزود: در این مدت برای نخستین بار با همت و مشارکت وزارت نفت برای هزار و ۷۵۰ دانش آموز استان بوشهر کلاس کنکور در استان برگزار شده است.

وی آموزش و توانمند سازی ۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر نیروی انسانی دوره متوسطه، تقویت بنیه علمی هزار و ۵۹۰ دانش آموز سال آخر استان با مشارکت بنیاد علوی، افزایش سهم آموزش‌های فنی و حرفه ای در دوره دوم متوسطه از ۲۹.۹۸به ۳۹.۲۷ درصد، برون سپاری شاخه کاردانش از ۲هزار و ۷۶۴به سه هزار و ۷۴۱نفر و افزایش شمار پژوهش سراها از چهار به ۱۹ مورد را از دیگر اقدام‌های انجام شده ذکر کرد.

کرمی اضافه کرد: ارتقای پایه دوره اول متوسطه از ۹۴.۳۹ به ۹۵.۶۷ درصد و ارتقای میانگین عملکرد دانش آموزان در امتحان‌های نهایی از ۱۱.۶به۱۲.۴۴درصد از دیگر دستاوردهای معاونت متوسطه اداره کل آموزش و پرورش در دولت های یازدهم و دوازدهم است.

پوشش ۹۸.۴۶ درصدی تحصیلی دانش آموزان ابتدایی

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: افزایش پوشش تحصیلی واقعی در دوره ابتدایی از ۹۴.۶۸ به ۹۸.۴۶ درصد از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید در این استان به شمار می‌رود.

کرمی ادامه داد: همچنین نرخ تکرار پایه در دوره ابتدایی نیز از ۲.۹ به ۱.۵درصد، پوشش نوآموزان دوزبانه از ۳۱۸ به ۹۸۵ نوآموز ، پوشش کلاس‌های چند پایه دارای نوآموز پیش دبستانی از ۳۸۵ به ۵۹۷ کلاس درس از دیگر موفقیت‌های این اداره کل به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت میزان جذب نوآموز پیش دبستانی از ۱۰هزار و ۷۴۲ نوآموز در سال ۹۲، به ۱۸ هزار و ۵۰۰ نوآموز در سال ۹۹افزایش یافته است.

اجرای المپیاد درون مدرسه‌ای موفق ترین طرح برای کشف استعدادهای ورزشی دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: المپیاد درون مدرسه‌ای از طرح‌های مهم آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید است که با هدف شناسایی و کشف استعدادهای بالقوه دانش آموزان در رشته‌های ورزشی و هدایت آنها در دوره‌های مختلف پایه‌گذاری شد که برای ۵۵هزار و ۶۰۰دانش‌آموز از سال ۹۳اجرا و امروز با توسعه این طرح برای ۱۲۰هزار دانش آموز اجرا می‌شود.

کرمی اضافه کرد: با تلاش و همکاری مسئولان استان و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای سرانه فضای ورزشی دانش آموزان استان بوشهر دردولت تدبیر و امید از ۶۶به ۷۹ صدم افزایش یافته است.

وی برگزاری یک هزار و ۸۰ نفر ساعت دوره آموزش تخصصی نیروی‌های انسانی حوزه تربیت بدنی، عضویت ۳۳ هزار دانش آموز بعنوان سفیر سلامت، ارتقای سلامت نوجوانی برای ۲هزار دانش آموز، اجرای برنامه ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان برای ۱۳۳ هزار دانش آموز و تغذیه سالم و مکمل آهن یاری و ویتامین دی برای ۱۰هزار و ۵۰۰ دانش آموز را از جمله برنامه‌های این استان در بخش تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان عنوان کرد.

مشارکت ۲۱ هزار دانش آموز در طرح جزء ۳۰ قرآن کریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در راستای هدف‌های طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در زمان حاضر بیش از ۲۱هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن مشارکت دارند.

کرمی جذب و سازماندهی مبلغان مذهبی با همکاری حوزه‌های علمیه از ۵۰ نفر به۲۵۰نفر، اجرای طرح‌های استانی و ملی حفظ قرآن کریم از یک به چهار طرح، افزایش شمار مشاوران به ۲۲۰ نفر، افزایش تعداد هسته و مراکز مشاوره به ۱۹مرکز، هدایت تحصیلی ۱۴هزار و ۵۰۰ دانش آموز، مشارکت۱۸۷هزار و ۱۹۰ دانش آموز در انتخابات شوراهای دانش آموزی و تشکیل یک هزار و ۶۵۰ شورای دانش آموزی و مشارکت ۱۲۳ هزار دانش آموز در مسابقه‌های فرهنگی و هنری را از جمله برنامه های معاونت پرورشی عنوان کرد.

فعالیت ۱۰ هزار و ۳۳۲ کلاس درس در قالب یک هزار و ۸۸۰ آموزشگاه در استان بوشهر

به گفته کرمی در زمان حاضر تعداد آموزشگاه‌های استان بوشهر از یک هزار و ۸۵۱آموزشگاه در سال ۹۲ به یک هزار و ۸۸۰ آموزشگاه در سال ۹۹ و تعداد کلاس‌های درس نیز از هشت هزار و ۲۰۱ به ۱۰ هزار و ۳۳۲ کلاس افزایش یافته است.

وی یادآورشد: پوشش تحصیلی دانش آموزی در استان بوشهر از ۱۷۱هزار و ۴۰ نفر به ۲۲۰ هزار و ۲۳۷ نفر افزایش یافته است.

کرمی بیان کرد: همچنین میزان جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز از ۱۸۵ نفر در سال۹۲ به ۳۳۷ نفر و استخدام آزاد نیز از ۶۷نفر به ۲۵۴نفر افزایش یافته و شمار سوادآموزان استان نیز در زمان حاضر با ۲۹۵درصد افزایش به ۲ هزارو ۶۰۰ سوادآموز ارتقا یافته است.

رفع تصرف از ۵۰ هزار مترمربع از اراضی آموزش و پرورش استان بوشهر

وی رفع تصرف ۵۰ هزار متر مربع از اراضی آموزش و پرورش و کوتاه شدن دست معارضان را از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش در استان بوشهر عنوان کرد و گفت: در مدت هفت سال گذشته ۱۹ هزار متر مربع به مجموعه اراضی آموزشی، پرورشی و ورزشی استان افزوده شده است.

کرمی یادآور شد: در دولت تدبیر و امید در استان بوشهر برای یک هزار و ۲۲۰ملک آموزش و پرورش مستند سازی انجام شده و براین اساس هنوز۴۸۰ ملک نیز فاقد سند هستند که کارهای ثبتی آنها باید انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش درآمدهای این اداره کل بیان کرد: درآمدهای آموزش و پرورش استان بوشهر از ۹ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۲اکنون به ۹۹ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی یادآورشد: در این مدت دانش آموزان استان بوشهر در بخش مدال‌های علمی موفق به کسب یک مدال طلا، ۲ مدال نقره و هشت برنز شده‌اند.

سال ۹۸ بهترین سال آموزش و پرورش در بخش پرداخت مطالبات بود

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: با وجود همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی اما سال گذشته بهترین سال برای پرداخت مطالبات فرهنگیان بود و مطالبات نیروهای حق التدریس این اداره کل تا پایان بهمن ماه پرداخت شد و تنها حقوق اسفند، فروردین و اردیبهشت آنان که معادل ۲۰ میلیارد تومان باقی مانده است.

کرمی ادامه داد: همچنین بر اساس قول رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همه مطالبات بازنشستگان فرهنگی که معادل ۱۰۰ میلیارد تومان است نیز تا پایان شهریور پرداخت می‌شود.

آموزش و پرورش استان بوشهر برای سال تحصیلی جدید ۲۰۰ نفر کمبود نیرو دارد

به گفته کرمی با توجه به اینکه امسال ۳۷۰ فرهنگی در استان بوشهر بازنشسته می‌شوند استان برای آغاز سال تحصیلی ۲۰۰ نفر نیرو کمبود دارد که از طریق نیروهای حق التدریس و یا خرید خدمت تامین می‌شوند.

وی با تاکید بر ضرورت افزاش نرخ پوشش تحصیلی در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر شمار کلاس‌های درس تخریبی از هزار و ۲۰۰ کلاس به۸۰۰ کلاس درس کاهش یافته است وانتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی موجود در استان نسبت به کاهش کلاس‌های درس تخریبی اقدام شود.

بدون سنجش کودکان امکان ثبت نام وجود ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: باتوجه به ارتباط سامانه سناد با سامانه سنجش، والدین باید نسبت به سنجش فرزندان خود اقدام کنند زیرا دانش آموزان پایه اول دبستان بدون سنجش امکان ثبت نام آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح سنجش تاکنون ۴۷ درصد از نوآموزان استان بوشهر سنجش شده اند و انتظار می‌رود والدین بوشهری هر چه سریعتر در زمان باقی مانده نسبت به سنجش کودکان خود اقدام کنند.

کرمی در خصوص برخی شایعه‌ها در خصوص امتناع والدین از ثبت نام نوآموزان خود به دلیل شیوع کرونا گفت: به هیچ وجه ثبت نام نکردن نوآموزان را توصیه نمی کنیم و والدین با این اقدام به کودکان خود ضربه نزنند زیرا اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود مشکلی پیش نخواهد آمد همان‌طور که آزمون‌های پایه‌های نهم و دوازدهم نیز بدون هیچ مشکلی در استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار