هنوز سرم در کتاب «عروس آتش» است

تهران (پانا) - مهرداد خوشبخت سازنده فیلم «جنایت موجه» که به گفته خسرو سینایی فیلم عروس آتش با ایده گرفتن از آن ساخته شده، یاد این استاد سینما را در یادداشتی گرامی داشت و نوشت، بعد از ۲۱ سال هنوز ناباورانه سرم در کتاب «عروس آتش» است.

کد مطلب: ۱۱۱۲۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
هنوز سرم در کتاب «عروس آتش» است

مهرداد خوشبخت با ابراز تاسف از درگذشت زنده یاد خسرو سینایی نویسنده، کارگردان و آهنگساز فقید سینمای ایران با نگارش خاطره ای از همنشینی با این استاد سینما نوشت:
«استاد سینایی سال ۱۳۷۴ فیلم کوتاه «جنایت موجه‌» را در دانشگاه اهواز از طریق بابک بذرافشان دیده و سراغ فیلمسازش را گرفته بودند و شماره منزلشان را داده بودند که بابک به من برساند. با ایشان تماس گرفتم و برای فردای آن روز قراری گذاشتیم. خانه شان در شهرک غرب بود و من به تازگی از شهرستان آمده بودم و آن منطقه را به خوبی نمی شناختم. دو سه ساعتی نشستیم و درباره رسم و رسوم عرب های جنوب گپ زدیم. از ایشان بسیار آموختم و آدرس و تلفن آدم هایی را برای تحقیق دادم و قصه ای به نام "شمسیه" را هم برایشان تعریف کردم. استاد سینایی خیلی پرشور از خاطرات و تجربه هایشان می گفتند و پر از لذت بود برایم. چندبار دیگری خاطراتی برایم ساختند و بالاخره چند سال بعد «عروس آتش» را خلق کردند. کتابش که چاپ شد، رفتم خریدم. همانجا در کتابفروشی جلوی دانشگاه تورق کردم و در مقدمه‌اش خواندم : "ایده عروس آتش بعد از دیدن فیلم «جنایت موجه» از مهرداد خوشبخت به ذهنم رسید ." هنوز بعد از ۲۱ سال انگار جلوی کتابفروشی با بهت ایستاده ام و در اوج ناباوری از این همه معرفت که در سینما کمیاب است، سرم در کتاب فیلمنامه عروس آتش است. باور کنید هنوز برایم شگفت انگیز است این حد از انسانیت یک هنرمند. یادش به خیر و روحشان شاد خسرو سینایی عزیز و مهربان ...
این عضو شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» همچنین درگذشت خسرو سینایی را به جامعه فرهنگ و هنر کشور و خانواده این هنرمند گرانقدر تسلیت گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار