دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران خبر داد:

افزایش 2 تا 5درصدی هزینه تامین کالای اساسی با انحصارطلبی صرافی بانکها

تهران (پانا) - دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران می‌گوید بانکهای عامل با ایجاد مانع در مسیر استفاده از ظرفیت صرافی‌های مجاز برای جابجایی ارز منجر به افزایش 2 تا 5 درصدی هزینه‌های تامین مواد اولیه می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۱۲۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 2 تا 5درصدی هزینه تامین کالای اساسی با انحصارطلبی صرافی بانکها

به گزارش روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران(آوندا)، عباس حاجی زاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از صرافی‌های مجاز و مورد تایید بانک مرکزی امکان جابجایی منابع ارزی با هزینه و زمان کمتر برای تجار و تامین کنندگان کالاهای اساسی را دارند.

وی افزود: متاسفانه بانکهای عامل با ایجاد انحصار امکان چنین فعالیتی را به صرافی‌های مجاز نمی‌دهند و باید تمامی جابجایی‌های ارز با پرداخت 2 تا 5 درصد هزینه بیشتر و صرف زمان زیادتر از طریق صرافی بانکها انجام شود.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران ادامه داد: انحصارطلبی بانکهای عامل برای جابجایی ارز از طریق صرافی‌های بانکی موجب شده تا هزینه‌های تامین مواد اولیه و کالاهای اساسی افزایش پیدا کند.

حاجی زاده با بیان اینکه عملکرد بانکها برخلاف مصوبه و ابلاغیه دفتر نظارت و مقررات ارزی بانک مرکزی است، از بانک مرکزی درخواست کرد تا نسبت به اجرایی شدن مصوبات خود در این حوزه و جلوگیری از سودجویی کاسبان تحریم وظایف قانونی و نظارت بر عملکرد بانک‌ها را تشدید کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار