تاکید بر همکاری ایران با سازمان آیسسکو در زمینه مسائل زنان و خانواده در جهان اسلام

تهران (پانا) - در گفت‌وگوی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانوداه با مدیرکل آیسسکو بر همکاری جمهوری اسلامی ایران با سازمان آیسسکو در زمینه مسائل زنان و خانواده در جهان اسلام تاکید شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر همکاری  ایران با سازمان آیسسکو در زمینه مسائل زنان و خانواده در جهان اسلام

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، در جلسه گفت‌وگوی مجازی که بین معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوردر امور زنان و خانواده و سالم محمد المالک، مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام، آیسسکو صورت گرفت، طرفین درخصوص نحوه همکاری‌های مشترک در چارچوب تعاملات علمی و فرهنگی جهان اسلام با یکدیگر تبادل نظر کردند. در این جلسه گفت‌وگوی مجازی که با حضور دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو، تعدادی از مدیران اجرایی از حوزه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه و کمیسیون ملی آیسسکو همچنین مدیران بخش‌های مختلف سازمان آیسسکو در کشور مغرب، حضور داشتند، دو طرف با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران در سه حوزه آموزش علوم و فرهنگ، بر برنامه و طرح‌های خاص کشورمان در زمنیه کاهش مشکلات و شکوفائی زنان و خانواده‌ها درجوامع اسلامی، به ویژه دردوران خطیر کنونی شیوع کرونا، تاکید کردند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در این نشست ضمن تشریح طرح یک کنفرانس مجازی از سوی کشورمان برای وزرای امور زنان و خانواده کشورهای اسلامی، در زمینه حمایت از خانواده‌ها و بازتوانی آنان در شرایط بحرانی همه گیری کرونا، آمادگی کشورمان را برای ارائه طرح‌ها و برنامه های تخصصی برای کمک با کاهش این بحران‌ها در خانواده‌ها و جوامع اسلامی در این زمینه، سخن گفت.

وی با اشاره به آغاز به کار مرکز بین المللی گفت‌وگوی خانواده در این معاونت، آمادگی کشورمان را برای توسعه فعالیت‌ها، تجارب و دستاوردهای این مرکز در سطح جهان اسلام اعلام کرد، که هردو پیشنهاد با استتقبال مدیرکل و مدیران اجرایی سازمان آیسسکو روبرو شد.

سالم محمد المالک، مدیرکل آیسسکو نیز در این گفت‌وگوی مجازی با اشاره به نقش مهم و همکاری‌های قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش، علوم و فرهنگ در کشورهای اسلامی عضو این سازمان، از طرح‌های ارائه شده از سوی معاونت ریاست جمهوری کشورمان در امور زنان و خانواده استقبال و آمادگی سازمان آیسسکو را برای هر نوع همکاری و تعامل با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی همچنین از مشارکت فعال ابتکار، معاون رئیس جمهور کشورمان در پیوستن به ائتلاف جهانی انسان دوستانه آیسسکو برای کمک به کشورها و جوامع اسلامی آسیب دیده از کرونا تقدیر و تشکر کرد.

در ابتدای این برنامه گفت‌وگوی مجازی، غلامرضا کریمی دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران با ارائه گزارشی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در چارچوب همکاری‌های آموزشی، علمی و فرهنگی با کشورهای اسلامی عضو آیسسکو، ضمن تقدیر از معاون رئیس جمهور کشورمان در امور زنان وخانواده و همکاری مستمر با کمیسیون ملی آیسسکو، از مدیرکل آیسسکو نیز بخاطر تلاش‌های وی در زمینه انسجام و همکاری‌های مشترک کشورهای اسلامی و فعال کردن کنفرانس‌های مجازی وزرای کشورهای عضو در چند ماه اخیر در دوران همه گیری کرونا، قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار