طهرانچی خبر داد:

تسهیلات دانشگاه آزاد برای دانشجویان تازه ورود

تهران (پانا) - رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت که برای نخستین بار دانشجویان جدیدالورود از تسهیلات ویژه دانشگاه آزاد بهره‌مند می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۱۲۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تسهیلات دانشگاه آزاد برای دانشجویان تازه ورود

به گزارش دانشگاه آزاد اسلامی، محمد مهدی طهرانچی گفت: چنانچه داوطلبان قبل از ۱۵ شهریور و بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته مورد علاقه خود در دانشگاه آزاد شوند و سپس، در آزمون سراسری قبول شوند، این دانشجویان بدون پرداخت هزینه، اختیار دارند دانشگاه خود را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: این دانشجویان می‌توانند بدون پرداخت هزینه ترم اول، به دانشگاهی که از طریق آزمون سراسری قبول شده اند بروند و هزینه‌ای هم به دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت نکنند.

طهرانچی تصریح کرد: پیش از این هزینه ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی، در صورت قبولی در سایر دانشگاه‌ها و انتخاب شان برای تحصیل در دانشگاه دیگر، بازپرداخت نمی شد.

رییس دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشجویان نگران درس و ثبت نام خود نباشند و این شیوه برای نخستین بار در سطح دانشگاه‌ها اعمال شده است. هم اکنون ۸۵ درصد دانشجویان بدون مسیر کنکور وارد دانشگاه می‌شوند و این مسیر بر اساس سوابق تحصیلی آن‌ها است.

صندلی خالی برای داوطلبان کارشناسی ارشد

طهرانچی با اشاره به اینکه صندلی خالی برای داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد وجود دارد، گفت: بر اساس تصمیم گیری شورای سنجش و پذیرش مقرر شد، دو شیوه نامه از طریق ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا و بر اساس تصمیم وزیر علوم مورد پیگیری قرار گیرد و موضوع تحصیل بر اساس سوابق تحصیلی برای داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد در مجلس شورای اسلامی هم مورد پیگیری قرار گیرد.

وی همچنین یادآور شد: منتظر تصمیم هستیم تا فعالیت‌ها برای داوطلبان کارشناسی ارشد نیز مانند سایر مقاطع در این جهت انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار