حکیم‌زاده: صیانت از حرفه معلمی می‌تواند با انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان تحقق یابد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت نقش انجمن دانش ۀموختگان دانشگاه فرهنگیان در صیانت از حرفه معلمی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: صیانت از حرفه معلمی می‌تواند با انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان تحقق یابد

به گزارش روابط عمومی انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در نشست دوجانبه معاونت آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، ضمن اعلام خرسندی از پا گرفتن و فعال شدن این انجمن عنوان کرد: «جایگاه انجمن دانش‌ آموختگان دانشگاه فرهنگیان جایگاهی است که با کمک آن می‌توان از نظام تعلیم و تربیت صیانت کرد. همان گونه که در تمام حرفه‌ها ساختارهای این چنینی به عنوان مراکز تحول آفرین و مدافع آن حرفه عمل می‌کنند، در آموزش و پرورش هم این انجمن می‌تواند چنین جایگاهی را هویت بخشد.»

حکیم‌زاده افزود: «شما دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان می‌توانید گفتمان تحول‌خواهی در نظام تعلیم و تربیت را هویت بخشید. بنده معتقدم که حضور این نیروهای جوان می‌تواند آموزش پژوهش‌محور و خلاق را بیش از پیش در مدارس ما فعال کند.»

همچنین در این دیدار مریم خدادادی دبیر کل انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان ضمن تشکر از نگاه ویژه معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به جایگاه انجمن، به تبیین مواضع انجمن در زمینه‌های مختلف پرداخت و اعلام کرد: «باید بتوانیم با همراهی اندیشه ورزان تعلیم و تربیت و استفاده از توانمندی‌های ویژه دانش آموختگان تحولی مناسب در جایگاه تعلیم و تربیت ایجاد کنیم‌. دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان نیروهای جوانی هستند که با نگاه متفاوت وارد این حرفه شده‌اند و برای ایجاد تحول انگیزه‌های بنیادی دارند مسولان ما در رده‌های مختلف آموزش و پرورش می‌توانند از این ظرفیت برای بهبود کیفیت در عرصه‌های مختلف استفاده کنند.»

در ادامه مصطفی پردلی عضو شورای مرکزی انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان ضمن ابراز خرسندی از حسن توجه معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود که پرورش تفکر خلاق و پژوهش‌محور در حوزه آموزش ابتدایی می‌تواند راهکار مناسبی برای تربیت نسلی موفق در آینده این کشور باشد.

در پایان دو طرف توافق کردند که در زمینه استفاده از ظرفیت دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان در آموزش مجازی و شبکه شاد همچنین ترویج گفتمان تحول خواهی در تعلیم و‌ تربیت همکاری مشترک داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار