رئیس آموزش و پرورش دلوار خبر داد:

درج زندگینامه و مبارزات سردار «رئیس علی دلواری» در کتاب فارسی پنجم دبستان

دلوار(پانا)_ رئیس اداره آموزش و پرورش دلوار خبر داد داستان زندگی و مبارزات رئیس‌علی دلواری با متن حماسی و قلم سیروس فتحی، نویسنده خوش ‌ذوق هم‌استانی در کتاب فارسی پنجم دبستان نگاشته شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۱۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
درج زندگینامه و مبارزات سردار «رئیس علی دلواری» در کتاب فارسی پنجم دبستان

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش دلوار ، عبدالرضا زمانی از گنجاندن داستان زندگی و مبارزات سردار دلواری در کتاب درسی خبر داد و افزود: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان در راستای معرفی شهید رئیس‌علی دلواری در کتاب های درسی، با تاکید مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر و علی اکبرپور، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به عنوان پیگیری کننده این موضوع انتخاب شد که در همین زمینه مکاتبات لازم را با سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش داشت.

وی با بیان اینکه گروه تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش این درس را با هدف آشنایی کودکان ایرانی با رئیس‌علی دلواری، داستان زندگی و مبارزات این مبارز جنوبی در جدیدترین چاپ کتاب فارسی پنجم دبستان گنجانده است یادآور شد: داستان «رئیس‌علی» درس هشتم از بخش «بخوان و بیندیش» را در فصل سوم کتاب فارسی پنجم دبستان، به‌خود اختصاص داده و این‌ فصل از کتاب با عنوان «ایران من» نام‌گذاری شده است.

زمانی ادامه داد: رئیس‌علی دلواری، زاده‌ دلوار در شهرستان تنگستان استان بوشهر و از رهبران قیام جنوب در تنگستان و بوشهر، علیه تجاوز دولت بریتانیا در جنگ جهانی اول بود. که باغ دلاور مردی های خود و نیروهایش نقطه عطفی را در تاریخ مبارزات این مرز و بوم رقم زدند.

رئیس آموزش و پرورش دلوار با اشاره به اینکه سالگرد شهادت رئیس‌علی دلواری در تقویم ملی به‌عنوان «روز ملی مبارزه با استعمار» نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: این شهید والامقام در ۱۲ شهریور ماه سال ۱۲۹۴ هجری شمسی با دسیسه‌ی انگلیسی‌ها، به‌دست یکی از افراد نفوذی به شهادت رسید.

عبدالرضا زمانی با تشکر از تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته در راستای معرفی‌ این شخصیت مبارز خاطرنشان کرد: ذکر رشادتهای این سردار سرافراز شهید رئیس‌علی دلواری در کتاب های درسی به جهت شناخت بیشتر از این مجاهد استعمارسیتز و ترویج فرهنگ شهادت طلبی و استعمار ستیزی امر مهمی بود که پیش از این باید در معرفی وی تلاش می‌شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار