برگزاری آزمون سمپاد از نگاه دانش آموزی

تهران (پانا) - در این چند‌ ماه اخیر که همهٔ افراد درگیر بیماری کووید_۱۹ بودند، محصل‌هایی هم وجود داشتند که نگران لغو یا تعویق زمان امتحان‌شان بودند؛ در کنار کنکوری‌های امسال دانش‌آموزانی هم دیده می‌شدند که به فکر درخشیدن بودند‌. امروز به یکی از حوزه‌های امتحان ‌استعداد درخشان در منطقه یک رفتم و گپ و گفتی با دانش آموران شرکت کننده در این آزمون داشتم. 

کد مطلب: ۱۱۱۱۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آزمون سمپاد از نگاه دانش آموزی

امروز در تاریخ دهم مرداد، آزمون‌های استعداد درخشان برای ورودی‌ پایهٔ دهم ساعت نه صبح در سراسر کشور با موفقیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. تراکم دانش‌آموزان داوطلب در حوزه‌های برگزاری بسیار کم بود، به گونه‌ای که در هر سالن از حوزه تنها حدود ۱۵ دانش آموز و ۲ الی ۳ مراقب دیده می‌شد.

با توجّه به شرایط حاصل از بیماری کووید_۱۹ همهٔ افراد حاضر در اماکن برگزاری آزمون اعم از مراقب‌ها و کارکنان مدارس ملزم به رعایت نکات بهداشتی بودند. تمامی افراد با همراه داشتن ژل ضد عفونی و پوشیدن ماسک سعی در رعایت نکات بهداشتی داشتند.

با اشاره به همگام بودن موج دوم این بیماری و برگزاری آزمون‌های استعداد درخشان، حوزه‌های آزمون به وسیله تب سنج و دیگر وسایل مورد نیاز، به جلوگیری از شیوع این بیماری پرداختند. مدارسی که به عنوان حوزهٔ برگزاری انتخاب شده‌ بودند با قرار دادن مکانی اختصاصی و جدا از دیگر سالن‌ها برای افراد مشکوک توانستند در رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی کوشا باشند.

الیا هدایت شده داوطلب آزمون استعدادهای درخشان در گفت و گو با پانا گفت: آزمون در این شرایط بسیار سخت بود، باید همراه با ماسک، امتحان می‌دادیم که تمرکز کردن بسیار سخت می‌شد، به‌ ویژه هوا بسیار گرم بود و شرایط سخت‌تر هم شده بود.

همچنین سید مینا هاشمی شرکت کننده دیگر این آزمون گفت: امتحان دادن سخت بود به خصوص که مجبور بودیم حواسمان به رعایت کردن نکته‌های بهداشتی باشد. امتحان به خودی خود سختی و استرس دارد، ولی امروز همه چیز سخت‌تر بود.

سازمان آموزش و پرورش نیز با فرستادن مراقب‌های بهداشت به این مدارس، از انجام قوانین اطمینان حاصل کرد. به گفتهٔ مراقب بهداشت این حوزه تمامی پروتکل‌ها رعایت و فاصلهٔ اجتماعی نیز به خوبی حفظ شده بود و دانش آموزان نیز توانسته‌بودند با مراجعه به سامانه سلامت و به شیوهٔ خوداظهاری، گواهینامه‌ای که خبر از سلامت‌شان می‌دهد به حوزه‌ امتحانی‌شان ارائه دهند.

*نگار عمادی، خبرنگار دانش آموز منطقه یک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار