متفاوت‌ترین موسم حج دهه‌های اخیر +تصاویر

تهران (پانا) - با تصمیم حکومت سعودی، موسم حج امسال بدون حضور حجاج کشورهای اسلامی و تنها با حضور شمار محدودی از حجاج داخل عربستان به سبب شیوع ویروس کرونا برگزار شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۱۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
متفاوت‌ترین موسم حج دهه‌های اخیر +تصاویر
به گزارش تسنیم به نقل از العهد، در شرایط استثنایی و فوق العاده، شمار محدودی از حجاج بیت الله الحرام که همگی از داخل عربستان هستند، امروز جمعه شعائر روز عید قربان را با رمی جمرات سه گانه در مشعر منا آغاز کردند.

رمی جمرات پس از آن صورت گرفت که حجاج بیت الله الحرام شب گذشته را در مزدلفه(مشعرالحرام) سپری کردند.

موسم حج امسال در سایه اقدامات پیشگیرانه فوق العاده به سبب پیامدهای شیوع ویروس کرونا تنها با شرکت تعداد محدودی از حجاج داخل عربستان برگزار شده که البته این رویکرد مقامات سعودی انتقادهایی را در جهان اسلام به دنبال داشته است.

در این زمینه سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن گفت عید قربان امسال در سایه حوادث و رخدادهای سنگینی فرا می رسد که امت ما با آن روبرو است و در راس آن، توقف موسم حج امسال برای کشورهای جهان اسلام و تبدیل آن به یک مراسم نمادین است.

وی افزود تصمیم سعودی وضعیت امروز این رژیم و تاثیرات منفی ناشی از ارتباط آن با دشمنان اسلام و مسلمانان از طریق ائتلاف با آمریکا و اسرائیل را برملا می کند.

الحوثی خاطر نشان کرد محدود کردن به تعداد بسیار اندکی آن هم از یک کشور(عربستان) مخالفت صریح با قرآن کریم و زیر پا گذاشتن فریضه حج به عنوان یک فریضه جهانی است، ممانعت از حضور مسلمانان کشورهای اسلامی در موسم حج امسال و محدود کردن آن به تعداد بسیار کمی از یک کشور(عربستان) اقدامی نامشروع است.

وی افزود اقدام حکومت سعودی در خصوص حج امسال، جنایت بزرگ و تعدی وجنایتی آشکار علیه رکن عظیمی از ارکان اسلام و بیت الله الحرام و مشاعر مقدسه و امت اسلام است.

رهبر انصارالله خاطر نشان کرد در تاریخ گذشته و معاصر موارد زیادی از شیوع بیماری های واگیردار و حوادث فراوانی رخ داد، اما به سبب آن حج بیت الله الحرام برای کشورهای اسلامی تعطیل نشد.

الحوثی اظهار داشت در سایه وجود امکانات پزشکی و بهداشتی امکان هماهنگی و همکاری میان کشورهای اسلامی در خصوص ماهیت اقدامات بهداشتی لازم برای ادای حج علاوه بر مسئله توکل بر خداوند وجود داشت، اما اقدام خطرناک سعودی، بی اعتنایی آشکار نظام سعودی به دین اسلام و شعائر و مقدسات و کوچک شمردن این مسائل را نشان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار