مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

اخذ کمک اجباری از اولیا ممنوع است

بوشهر(پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت اخذ هرگونه کمک اجباری از اولیا ممنوع است و اگر مدیری در این خصوص تخلف کند، عزل می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۱۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اخذ کمک اجباری از اولیا ممنوع است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی در نشست ستاد پروژه مهر استان با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی، بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده در شرایط خاص و ویژه ای است، اظهار کرد: مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق با حساسیت و دقت بیشتری، آماده سازی مدارس را برای شروع تحصیلی آینده پی گیری کنند.
وی ادامه داد: اگر ستاد ملی کرونا تصمیم به بازگشایی مدارس به شیوه حضوری گرفت، با همکاری و تعامل نهادها و دستگاه‌های برون سازمانی به ویژه شهرداری و دهیاری‌ها، باید محیطی امن و مطمئن برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.
کرمی اضافه کرد: در هر شیوه بازگشایی مدارس، شبکه شاد در سال تحصیلی بخش مهمی از فرایند آموزش است به همین دلیل همه معلمان باید در شبکه شاد عضو شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر شبکه شاد را به عنوان شبکه اختصاصی آموزش و پرورش و به عنوان ظرفیتی بزرگ برای دوره کرونا و پساکرونا دانست وافزود: مدیران و رؤسای شهرستان‌ها و مناطق از این شبکه برای تشکیل نشست های زنده درون و برون سازمانی استفاده کنند.
وی با اشاره به ممنوعیت اخذ هرگونه وجه غیرقانونی و اجباری از اولیا توسط مدارس، تصریح کرد: اگر غیر از موارد مصوب، هر گونه وجهی به صورت غیر قانونی و اجباری از اولیا دریافت شود مدیر مدرسه بلافاصله عزل می شود.
کرمی با بیان اینکه دریافت کمک‌های داوطلبانه بلامانع است، عنوان کرد: خانواده ها می توانند تخلفات احتمالی مدارس را به ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق گزارش دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدیران تازه منصوب شده، ضروری است و مدیران و رؤسا این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.
وی در پایان، استخدام نیرو،خارج از دستورالعمل‌های وزارتی را تخلف برشمرد و گفت: ملاک به کارگیری نیروی انسانی بخشنامه‎های وزارتی است که لازم است رؤسا و مدیران این مهم را مورد توجه قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار