رقابت بیش از 20 هزار دانش‌آموز داوطلب ورود به مدارس استعدادهای درخشان در فارس

شیراز(پانا)- رییس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش فارس از برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در ۹ و ۱۰ مرداد ماه خبر داد و گفت در این آزمون حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر داوطلب پایه هفتم و حدود ۸ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب در پایه دهم با هم به رقابت می‌پردازند.

کد مطلب: ۱۱۱۱۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
رقابت بیش از 20 هزار دانش‌آموز داوطلب ورود به مدارس استعدادهای درخشان در فارس

امیر شیرازی نژاد امروز در گفت‌وگو با پانا ادامه داد: آزمون ورودی دانش‌آموزان پایه هفتم که بصورت ارزشیابی تحلیلی و خلاقیت آن‌هاست در روز نهم مرداد و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم که ۵۰ درصد هوش تحلیلی و ۵۰ درصد هوش تحصیلی را محک می زند در روز دهم مرداد ماه برگزار می‌شود.
او با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: تمامی حوزه‌ها ضدعفونی و با رعایت فاصله‌گذاری برای آزمون مهیا شده‌اند، بطوری که در روز ۹ مرداد ۱۰۱ حوزه و در روز ۱۰ مرداد ۸۲ حوزه در سراسر استان محل برگزاری این آزمون است.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس در رابطه با ۵۰ درصد منابع تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم اظهار کرد: این منابع از کتب درسی پایه هشتم و نهم هستند که شامل کتاب‌های قرآن و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات است.
شیرازی نژاد افزود: پس از اتمام آزمون، پاسخ نامه ها جمع‌آوری، و به ادارات سنجش استان ها فرستاده می‌شوند و در کمترین زمان به تهران ارسال خواهند شد.
او ادامه داد: در سال گذشته این روند در ۴۰ روز سپری شد اما امسال به دلیل وضعیت کرونایی و شروع زودتر سال تحصیلی جدید با سرعت بیشتری انجام خواهدشد.
شیرازی‌نژاد با اشاره به شیوع بیماری کرونا به دانش‌آموزان توصیه کرد تا با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتما با ماسک وارد حوزه شوند و اگر دانش‌آموزی مشکوک و یا مبتلا به کرونا است عوامل اجرایی حوزه را در جریان امر قرار دهند تا شرایط برای برگزاری آزمون در اتاق ایزوله برای آن‌ها مهیا شود.
او با تاکید بر اینکه برگزاری این آزمون در این شرایط یک کار تیمی بین آموزش‌وپروش و اولیای دانش‌آموزان است از اولیا خواست تا با توجه به شیوع کرونا همکاری لازم را با حوزه‌های امتحانی داشته باشند و در پشت درهای حوزه تجمع نکنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

خبرنگار: ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار