اختتامیه اولین جشنواره استانی کاریز برگزار شد

یزد (پانا) - اختتامیه اولین جشنواره استانی کاریز به صورت مجازی با حضور مسئولان آموزش و پرورش و جمعی از فعالان این حوزه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه اولین جشنواره استانی کاریز برگزار شد

در ابتدای اختتامیه شهناز هاتفی رئیس اداره استعدادهای درخشان استان یزد هدف از جشنواره "کاریز" را آشنایی دانش آموزان با اهمیت کاریز برای مدیریت آب شرب، بهداشت فضا، حفاظت از منابع آب و همچنین ایجاد انگیزه در آنها برای ارائه راهکارهایی در مدیریت منابع آبی استان عنوان کرد.
منصور کریمی رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد نیز با تاکید بر اهمیت توجه به کاریز، اظهار کرد: با توجه به وضعیت استان یزد و مشکلات موجود در تامین آب استان با مدیریت، برنامه ریزی و استفاده درست از کاریز ها می توان به نتایج خوبی دست یافت و به آینده این خاک امید مضاعف تری داشت.

هچنین سیدحسین درجوش، پشتیبان علمی جشنواره کاریز درباره قدمت کاریزها در استان گفت: این سازه نقش مهمی در تامین آب گذشتگان داشته است و با توجه و احیای این سازه مهندسی می‌توان به نتایج قابل توجهی در حوزه تامین آب استان دست یافت‌.
شایان ذکر است در این جشنواره که به همت مجموعه سمپاد استان یزد و دبیری فاطمه قادریه در اسفند ماه ۹۸ برگزار شد؛ دانش آموزان آثار خود را در رشته های عکاسی، پوستر، نقاشی، مقاله‌نویسی، پادکست، مستند، کلیپ و طراحی تندیس ارائه کردند که با تبلیغات مجازی صورت گرفته، آثار آنان در رشته‌های فوق جمع‌آوری و داوری شد.
آثار برگزیده در آیین اختتامیه مجازی اعلام شد که جایزه و لوح تقدیر برترین ها نیز به زودی به مدارس ارسال خواهد شد.
خاطرنشان می شود برگزیدگان این جشنواره مفتخر به کسب لقب "کاریزبان" شدند؛ کاریزبان به عنوان فردی شناخته می شود که فرهنگ کاریز را در استان احیا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار