برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس دانش آموزی در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی خبر داد: انتخابات دهمین دوره مجلس دانش آموزی در خراسان جنوبی  به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۱۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس دانش آموزی در خراسان جنوبی

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: انتخابات دهمین دوره مجلس دانش آموزی و شورای دانش آموزی استان برای اولین بار به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
محمد رضا بااطمینان در گفت و گو با پانا گفت: مجلس دانش آموزی فرصتی است برای اجماع نظرات و مشارکت دانش آموزان و این امر در موضوع آموزش و تربیت دانش آموزان بسیار اثر گذار است.
او، ادامه داد: برنامه های سازمان دانش آموزی تمرینی برای خوب زیستن در اجتماع، خوب دیدن و خوب تصمیم گرفتن است و همچنین این فعالیت ها بستر مناسبی برای خود آگاهی و خویشتن شناسی دانش آموزان است.
بااطمینان سازمان دانش آموزی را تشکیلات تربیتی برای تربیت تشکیلاتی دانست و افزود: فعالیت های اجتماعی و تشکیلاتی دانش آموزان در سنین نوجوانی یکی از مهمترین نیازهای جامعه امروز است که فعالیت در قالب تشکل های دانش آموزی بهترین، امن ترین و با برنامه ترین راه در این مسیر است.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: شوراهای دانش آموزی نماد و سمبل فعالیت های اجتماعی در مدارس هستند و آغازگر تربیت و رفتارهای تربیتی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی در بین دانش آموزان به حساب می آیند، اعضای مجلس دانش آموزی در واقع بهترین ها و منتخبین شوراها هستند و آن ها را می توان عصاره فعالیت های اجتماعی آموزش و پرورش دانست.
بااطمینان افزود : مجلس دانش آموزی به عنوان یک نهاد مشورتی با حضور 150 نفز از دانش آموزان منتخب سراسر کشور تشکیل که از طریق این نهاد مسائل و مشکلات و خواسته های دانش آموزان از سطح مدرسه به مراکز قانون گذار و تصمیم ساز در راس وزارت آموزش و پرورش منعکس می شود.
او، در رابطه با انتخابات مجلس دانش آموزی در استان گفت: همه برنامه ریزی های لازم برای برگزاری انتخابات مجلس دانش آموزی در اسفند ماه سال 98 انجام شده بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و خطرات احتمالی آن برای دانش آموزان این انتخابات لغو شد.

بااطمینان ادامه داد: با توجه به لزوم برگزاری انتخابات و انتخاب و معرفی اعضای مجلس دانش آموزی تصمیمی بر برگزاری الکترونیکی انتخابات گرفته شد و این انتخابات روز 14 مرداد به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه انتخابات الکترونیکی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی افزود: 38 دانش آموز پسر و 38 دانش آموز دختر در این انتخابات به عنوان اعضای مجمع عمومی شورای دانش آموزی استان حق رأی خواهند داشت که در نتیجه این رای گیری، اعضای شورای دانش آموزی استان و 2 نفر از نمایندگان استان در دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور انتخاب خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار