دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: تو برایم سمبل مالکی بودی که سردار سپاه علی بود

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: تو برایم سمبل مالکی بودی که سردار سپاه علی بود

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم فاطمه محمدی دانش‌آموز دوره متوسطه اول از شهر تهران خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« نه من تو را توانم خواند و نه هفت‌اقلیم را توان خواندنت بود... که هر آنچه هستی و بودی نستوهی و نستوهی را نستوهان از تو آموختند ... خلعتی داشته‌ای از طره‌های زایل نشدنی و درونت اکسیری بود که تزریق خدایی داشت ...

سردار سلام ... می‌خواهم دل‌نوشته ای برایت نگارش کنم از تو چه گویم که قلم قاصر است و کلمات در ثنایت، در مدحت و دربیانت بی‌تاب ... اشک در چشم ترم می‌شکند و غبار غم‌دیده‌ام را تار می‌کند. دستانم می‌لرزد، نمی‌دانم دیده‌ام به چه می‌اندیشد به قاب غم گرفته‌ی عکست خیره‌ام چشمانت با نگاهم آمیخته گشته ... در تاروپود نگاهت راز و نیازی است با او ... اویی که مشتاق‌تر از هر دیده‌ای برای دیدارت بود ... می‌دانی نرگس در غمت به عزاداری با شبنم تا سحر دل‌سپرده است و لاله‌های داغدار مویه‌کنان آوای غم سر می‌دهند ... سردار دلم در این هیاهو و در این غوغا، دل به دیروزی می‌اندیشد که سردارش تو بودی چشم آسوده و دیده در پی بازی‌های کودکانه که تو برایم بسترش را مهیا نمودی و آرامش را برایم با خونت به سوغات برجانم به یادگار باقی گذاشتی و امروز گوشه لحظه‌هایم به تویی می‌اندیشد که با نگاه آرامت آرامم می‌نمودی ... کاش دیده‌ام را پاک تربتت بتواند به لحظه‌ای آرامش دعوت کند که تو برایم سمبل مالکی بودی که سردار سپاه علی بود و چه زیباست سرداری تو برای سپاه سید علی ... و باز کلامم به تکرار می‌نشیند که تو نستوهی و نستوهی را نستوهان از تو آموختند.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار