پاشایی: مهرماه ۹۹ مدرسه و کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت

تبریز(پانا) -  بازدید مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از خانه معلم شهید سپهبد قاسم سلیمانی آموزش و پرورش شهرستان بناب انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
پاشایی: مهرماه ۹۹ مدرسه و کلاسی بدون معلم  نخواهیم داشت

جعفر پاشایی در حاشیه بازدید از خانه معلم شهید سپهبد قاسم سلیمانی آموزش و پرورش شهرستان بناب، با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم و پروژه مهر یکی از برنامه های جدی مجموعه آموزش و پرورش در سراسر کشور است، اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش استان پیگیر مسائل مربوط به بازگشایی مدارس هستند و موضوعاتی مانند سازماندهی، تعمیر و تجهیز مدارس، اطلاع رسانی، اقدامات مجموعه آموزش و پرورش و نهایتا میزان آمادگی مدارس در بازگشایی، به خصوص امسال که به جهت شیوع بیماری کرونا در شرایط ویژه قرار داریم بر اساس بخشنامه ای که از سوی وزارت آموزش و پرورش جهت بازگشایی مدارس وجود دارد، مورد توجه ویژه قرار دارند.

پاشایی ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش استان تمام ظرفیت خود را به کار گرفته است تا در زمان بازگشایی مدارس که ۱۵شهریور ماه اعلام شده است، مدرسه ای به دلیل کمبود امکانات و فضای آموزشی، بسته نباشد.

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر بیشترین بازنشستگی در سطح کشور را داریم مشکل کمبود نیروی انسانی برای دستگاه تعلیم و تربیت وجود دارد و ما در استان تمامی ظرفیت های موجود اعم از دانشگاه فرهنگیان، استخدامی ماده ۲۸، استخدامی های آزاد و همچنین استفاده از بازنشستگان و در کنار آن تخصیص اضافه تدریس به همکاران را به کار گرفته ایم تا در اول مهرماه ۹۹ مدرسه و کلاسی بدون معلم نداشته باشیم.

وی با اشاره به موضوع برنامه محوری و توجه ویژه دستگاه تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی به این مهم اضافه کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی در مهر ماه ۹۹، اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی، برش شهرستانی برنامه سالانه را تنظیم کرده و آن را به چاپ رسانده است.

به جهت شیوع کرونا برای هر وضعیتی در استان برنامه ای مدون داریم

پاشایی با بیان اینکه ممکن است بیماری کرونا ادامه داشته باشد و ما تمهیدات لازم برای این شرایط را نیز در نظر گرفته ایم گفت: وضعیت استان آذربایجان شرقی در هر وضعیتی باشد اعم از قرمز، زرد و سفید، آموزش و پرورش استان برای تک تک این وضعیت ها برنامه‌ای مشخص و مدون تعیین کرده است.

چشم انداز ۴ساله آموزش و پرورش استان مشخص است مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه چشم انداز ۴ساله آموزش و پرورش استان افزود: رویکرد آموزش و پرورش استان برای سال ۱۴۰۴ مشخص است و دستگاهی به بزرگی آموزش و پرورش و با این مخاطب، قطعاً بدون برنامه پیش نخواهد رفت.

وی گفت: برای بازگشایی سال تحصیلی جدید با وجود تمامی تنگناها و مشکلات، به فضل الهی هیچ نگرانی وجود ندارد و همه جهت گیری ها و برنامه ها با مشارکت روسای مناطق و نواحی، شورای معاونین استان تدوین شده اند. شهرستان بناب در امر مشارکتهای مردمی یکی از شهرستان های پیشتاز در سطح استان است.

جعفر پاشایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح ساختمان خانه معلم شهرستان بناب گفت: عزم جدی داریم تا ساختمان خانه معلم شهرستان بناب که به نام زیبای شهید سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری شده است در هفته دولت شاهد افتتاح این ساختمان باشیم.

وی جهت گیری آموزش پرورش بناب در مسائل آموزشی و مشارکت های مردمی و خیرین را مناسب ارزیابی کرد و گفت: شهرستان بناب در امر مشارکتهای مردمی یکی از شهرستان های پیشتاز در سطح استان است.

پاشایی در پایان گفت: امیدوارم به فضل الهی سال تحصیلی موفقیت آمیزی را در پیش رو داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار