معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد:

تدوین و اجرای طرح های استانی برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف

بوشهر(پانا)_ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت در راستای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف برای سال تحصیلی آینده، طرح‌های استانی تدوین و اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۱۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تدوین و اجرای طرح های استانی برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علی موحدی در نشست کمیته حجاب و عفاف آموزش و پرورش استان با بیان اینکه برای حل ریشه ای موضوعات، باید به جای تمرکز به معلول‌ها، به علت یابی روی آوریم، اظهار کرد: برای تقویت حجاب و عفاف در جامعه از دو روش سلبی و ایجابی می توان استفاده کرد.

وی استفاده از روش ایجابی را در حوزه حجاب و عفاف را مناسب و کارآمد دانسته و گفت: تجربه نشان داده که استفاده از شیوه سلبی با موفقیت حداقلی همراه بوده است به همین باید برای تحقق اهداف، از روش ایجابی بهره بگیریم.

رییس کمیته حجاب و عفاف آموزش و پرورش استان ادامه داد: تشویق و تجلیل از رفتارهای نیکو و معروف‌ها، سبب تضعیف منکر در جامعه و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف می‌شود.

موحدی تدوین و اجرای طرح‌های استانی را ضروری دانست وتصریح کرد: با فراخوان از شهرستان‌ها و مناطق استان، طرح‌ها و تجارب موفق آنها جمع‌آوری شده و در هیات اندیشه‌ورز کمیته حجاب و عفاف استان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا طرح‌های برتر برای اجرا در سال تحصیلی آینده به مدارس ابلاغ شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل با بیان اینکه اعتقاد و باور به تاثیرگذاری و حل مشکل، عنصر اولیه و مهم برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف است، عنوان کرد: برای حرکت رو به جلو و تایرگذاری باید همه ارکان آموزش و پرورش نسبت به موضوع حجاب و عفاف حساس شده تا از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

وی اضافه کرد: در دوره کرونا شاهد شکل گیری آسیب‌های نو‌ظهور و یا تشدید آسیب‌های گذشته هستیم که این آسیب ها ممکن است در دوره پساکرونا نیز استمرار داشته باشد به همین دلیل باید با برنامه ریزی و سیاست‌گزاری صحیح و اصولی، نسل جوان و نوجوان با مفهوم حجاب و عفاف آشنا و مانوس کنیم.

موحدی نقش وجایگاه معلمان را در گسترش فرهنگ عفاف برجسته دانسته و گفت: 36 هزار شهید دانش آموز در دوره دفاع مقدس نشانه و برهان روشنی از تاثیرگذاری والا و صحیح معلمان و فرهنگیان است.

همچنین در این نشست مشاور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های حجاب و عفاف در آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق اظهار کرد: تشکیل کارگروه ویژه طراحی و ساماندهی پوشش و فرم مدارس دخترانه در راستای ترویج و پاسداشت فرهنگ حجاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه نقاشی و عکاسی با موضوع حجاب و همکاری با نهادهای برون سازمانی ستادهای نمازجمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و سازمان‌های مردم نهاد از مهمترین فعالیت های این کمیته‌ها بوده است.

لیلا ناظزاده ادامه داد: در این راستا و با هدف تقویت بنیان خانواده، طرح سواد زندگی ویژه دانش آموزان دختر پایه یازدهم، اولیا این گروه دانش آموزی و مربیان آنها در شهرستان‌ها و مناطق دشتستان،جم، دیر،عسلویه و کاکی به صورت مجازی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دوره های آموزشی توسط مشاورین توانمند استان برگزار شده، خاطرنشان کرد: در این طرح دانش آموزان دختر با ملاک ها و معیارهای ازدواج اصولی و در زمان مناسب آشنا شدند.

دبیر کمیته حجاب و عفاف آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: برگزاری مسابقات عفاف و حجاب در رشته های هنری، مسابقه قصه نویسی و ساخت کتابچه و خوشنویسی با محوریت حجاب و عفاف در شهرستان‌ها و مناطق، برگزاری جلات سخنرانی آنلاین در فضای مجازی، همکاری با صدای استان جهت انجام گزارش‌های حجاب و عفاف در سطح شهرستان در برنامه رادیویی" ساحل نوجوونی" و تهیه بروشورهایی در زمینه گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، بخش دیگری از اقدامات انجام شده توسط آموزش و پرورش است.

همچنین عضو بنیاد حجاب و عفاف استان در این نشست با بیان اینکه باید به موضوع حجاب و عفاف توجه ویژه ای شود، اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایف و مسئولیت های دستگاه های اجرایی را در خصوص این موضوع تصویب و تشریح کرده است .

سید اکبر موسوی نژاد ادامه داد: در بنیاد استانی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را بومی سازی کرده تا قابلیت اجرا در استان داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری بزرگترین جشن تکلیف استان در مصلای شهر بوشهر در دو سال گذشته، گفت: اگر بیماری کرونا باعث شود که جشن‌های تکلیف به شیوه حضوری برگزار نشود، باید خانواده‌ها را به اجرای جشن‌های تکیف خانگی تشویق و ترغیب کرد و مانع از تعطیلی این موضوع مهم برای دانش آموزان شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار