پخش کننده جهانی «خورشید» تعیین شد

تهران (پانا) - سلولویید دریمز به عنوان پخش کننده بین‌المللی فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی انتخاب شد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
پخش کننده جهانی «خورشید» تعیین شد

به گزارش ورایتی، پس از آن که فیلم مجید مجیدی با عنوان «خورشید» به فهرست رقابتی جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ راه یافت، اعلام شد سلولویید دریمز پخش کننده بین‌المللی این فیلم خواهد بود.

این فیلم که قرار است برای نخستین بار در سطح جهان در جشنواره فیلم ونیز دیده شود درباره یک پسر ۱۲ ساله به نام علی و سه دوستش است. این سه با هم سخت کار می‌کنند تا بتوانند از خانواده‌هایشان حمایت کنند و در عین حال با انجام کارهای کوچک به کارهای خلاف هم دست می‌زنند تا پول به دست بیاورند. ولی علی باید به مدرسه خورشید برود که مخصوص بچه‌های خیانی است تا بتواند به گنجینه‌ای دست یابد.

شرکت فرانسوی سلولوئید دریمز پیشتر امتیاز پخش جهانی «بدوک» را برعهده داشت که سال ۱۹۹۱ ساخته شد.

مجیدی فیلمساز ایرانی نامزدی جایزه اسکار را برای «بچه‌های آسمان» در سال ۱۹۹۶ کسب کرد.

مجیدی درباره فیلمش گفت: «خورشید» داستان بچه‌هایی است که باید کار کنند تا به خانواده‌هایشان کمک کنند. تا امروز ۱۵۲ میلیون کودک در چنین موقعیتی هستند. تلاش‌های سازمان‌های بین‌المللی برای حمایت از این نوجوانان که معمولا مورد انواع سوء‌استفاده‌ها قرار می‌گیرند و از حقوق انسانی خود برای آموزش محروم می‌شوند، معمولا ناامید کننده است.

وی افزود: پیام این فیلم این است که ما باید در برابر این بچه‌ها مسئول باشیم. این در حالی است که بسیاری از آنها خیلی هم بااستعداد و همه آنها باارزش هستند. نمی‌توان به راحتی در برابر وضعیت اقتصادی و اجتماعی آنها و آینده‌ای با فرصت‌های محدود و دورنمای ضعیف سکوت کرد.

مجیدی تاکید کرد که بازیگران فیلم از میان بچه‌های کار انتخاب شده‌اند.

جشنواره فیلم ونیز از ۲ تا ۱۲ سپتامبر اولین جشنواره مهم بین‌المللی است که قصد دارد در دوران ویروس کرونا به صورت فیزیکی برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار