وجود کافی دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران آذربایجان شرقی

همه شهرستان های آذربایجان شرقی باید قرمز اعلام شود

تبریز(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد دستگاه تنفّس مصنوعی به تعداد بیماران در بیمارستان‌های استان موجود است.

کد مطلب: ۱۱۱۱۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
وجود  کافی دستگاه تنفس مصنوعی  برای بیماران آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، محمد حسین صومی افزود: بر خلاف ادعای برخی رسانه ها کمبود ونتیلاتور برای بیماران کرونایی در بیمارستان های استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه متوسط فوتی‌های روزانه در هفته گذشته در استان ۱۴ نفر بود ادامه داد: با توجه به همکاری و همراهی مردم در طول هفته‌های گذشته انتظار داریم تا وضع بهتری در هفته‌های آینده داشته باشیم.
صومی با اشاره به بیشترین تعداد مبتلایان به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت استان گفت: شهرستان‌های بناب، اهر، چاراویماق، هریس، ورزقان و تبریز به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان و شهرستان‌های خداآفرین، آذرشهر، جلفا، کلیبر، عجب شیر و اسکو کمترین تعداد مبتلایان را دارند و احتمالا به دلیل نبود آنتی‌بادی در بدن ساکنان این مناطق، در طول هفته‌های آینده مستعد ابتلا به موارد بیشتری از بیماری باشند.
وی اظهار کرد: بیشترین میزان گرفتاری با ویروس کرونا در طول دو هفته گذشته در شهرستان‌های مراغه، چاراویماق، سراب، اهر، هشترود و تبریز مشاهده شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مردم خواست همه مناطق استان را قرمز تلقی کنند و با ضدعفونی کردن دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک جلوی انتقال ویروس را بگیرند.
صومی به برگزاری برخی امتحانات در استان هم اشاره کرد و گفت: به خانواده‌هایی که از سلامتی فرزندانشان به دلیل شرکت در امتحاناتی مانند کنکور نگران هستند، اطمینان می‌دهیم امتحانات با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی برگزار می‌شود، اما از داوطلبان خواهش می‌کنیم از در خانه تا محل امتحان و برگشت به خانه هم اصول بهداشتی را رعایت کنند.
وی اضافه کرد: بهترین نذری در روزهای عید قربان تا عید غدیر و همچنین عزاداری ماه محرم، تهیه مواد ضدعفونی کننده و ماسک برای خانواده‌هایی است که امکان تهیه این مواد و وسایل را ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار