اعلام مهمترین حوادث در سه ماهه ابتدایی سال در تهران

تهران (پانا) - رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب مهمترین حوادث در سه ماهه ابتدایی سال در تهران را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
اعلام مهمترین حوادث در سه ماهه ابتدایی سال در تهران

به گزارش پلیس راهور، سرهنگ احسان موُمنی؛ رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب اظهار کرد: با بررسی و آنالیز تصادفات در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ حدود 48 درصد از متوفیان حوادث رانندگی سطح معابر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران و 36 درصد عابرین پیاده 16 درصد راننده و سرنشین خودرو بودند که در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: حدود 35 درصد از تصادفات در ساعات شب و ۵۴% در معابر بزرگراهی شهر تهران بوقوع پیوسته است. بیشترین تصادفات فوتی در منطقه ۴ شهرداری تهران با 10 درصد از کل متوفیان، در منطقه ۱۵ شهرداری۹% و در منطقه ۱۹ شهرداری 8 درصد از کل متوفیان می باشد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب با توصیه به رانندگان گفت: در هنگام رانندگی کمربند ایمنی خود وسرنشینان را بسته نگهدارند. همچنین رانندگان از اقداماتی که باعث حواس پرتی انها می گردد مانند خوردن و آشامیدن،استفاده و صحبت کردن از تلفن همراه، صحبت کردن با سرنشینان و ... در هنگام رانندگی خودداری نمایند.

مومنی خاطرنشان کرد: رانندگان در سطح معابر به تابلو های تعیین مسیر و هشداری توجه کافی داشته باشند و در محلهایی که تردد عابرین بیشتر می باشد مانند تفرجگاها،مراکز خرید و تجاری و فرهنگی و بازار به تردد عابرین توجه کافی داشته باشند.

وی تاکید کرد: همچنین رانندگان به هنگام نزدیک شدن به گذرگاه‌های عابر پیاده سرعت وسیله نقلیه را کاهش دهند و به حق تقدم عبور عابرین احترام بگدارند. رانندگان موتورسیکلت نیز از کلاه ایمنی استفاده نمایند و از حرکت در خطوط ویژه اتوبوس خودداری نمایند و در تقاطع‌ ها با روشن شدن چراغ قرمز پشت خط ایست توقف کرده تا شاهد وقوع حوادث دلخراش در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار