دومین سایت نسل پنجم ارتباطات رونمایی شد

تهران (پانا) - سایت دوم نسل پنجم ارتباطات یک هفته پس از سایت نخست، رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
دومین سایت نسل پنجم ارتباطات رونمایی شد

بیژن عباسی، مدیرعامل ایرانسل گفت: هفته گذشته اولین سایت نسل پنجم با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و مجموعه ایرانسل رونمایی و افتتاح شد.

عباسی در خصوص تاریخچه نسل پنجم ارتباطات افزود: شهریور ۹۶اولین پایلوت تست فایو جی در کشور با حضور وزیر ارتباطات در ساختمان مرکزی ایرانسل راه‌اندازی و تست اولیه انجام شد.

این کار مقدمه‌ای بود برای این که ایرانسل به سمت توسعه نسل جدید فناوری آغاز کند. در این مدت برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام شد و چیزی که امروز می‌بینید نتیجه همین برنامه‌ریزی‌ها است.

فناوری نسل پنجم صرفا یک تغییر نسل در حوزه ارتباطات نیست. سازمان‌هایی که حوزه آی سی تی را استانداردسازی می‌کنند سه ویژگی مهم را در این خصوص لحاظ کرده‌اند.

پهنای باند زیاد،‌ قابلیت ارتباط انبوه و پایداری بالا و تاخیر اندک جزو این سه مورد پر اهمیت در حوزه فایو جی است. با دستیابی به این سه قابلیت عملا طیف وسیعی از کاربردها را برای تمامی مشترکان فراهم کنیم.

مدیرعامل اپراتور ایرانسل اضافه کرد: ما در نسل پنجم در شبکه چابکی ایجاد می‌کنیم که انعطاف بسیار بالایی دارد و می تواند کاربردهای مختلف را در شبکه‌های مجزا اجرایی کند.

وی افزود: امروز که از اقتصاد دیجیتال صحبت می‌شود، با به کارگیری نسل جدید فناوری به نظر می‌رسد که سهم اقتصاد دیجیتال در کشور بیشتر خواهد شد. توسعه این فناوری با همکاری و پیگیری وزارت ارتباطات و شخص وزیر ارتباطات انجام شد.

معمولا بر سر راه توسعه چالش‌ها و انتقاداتی وجود دارد اما سعی می‌کنیم با وجود تمام این مسائل در زمان منطقی این فناوری را توسعه بدهیم.

او تصریح کرد: ما صرفا به دنبال آوردن تکنولوژی جدید نیستیم و تلاش ما این است که فناوری را به یکسری شرکت‌های دانش بنیان برای ارائه محصولات خود ارائه کند.

عباسی به بومی‌سازی مودم نسل پنج ارتباطات اشاره کرد و گفت: ساخت این مودم به سفارش ایرانسل و توسط یک شرکت دانش بنیان در حال ساخت است.

بیژن عباسی آرند با این توضیح که شبکه ایرانسل کاملا برای پذیرش نسل پنجم ارتباطات آماده است، افزود: انتقاداتی به توسعه فایو جی مطرح است، باید بگویم به نظر می‌رسد زودتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنیم این تکنولوژی در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. قطعا ما ناگزیر هستیم که بستر مناسب برای همه گیری این تکنولوژی و کاربرهای وسیع آن را فراهم کنیم.

عباسی اشاره کرد:همکاری و مشارکت اپراتورها با یکدیگر و استفاده از زیرساخت مشترک باعث می‌شود حجم سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کند. این همگرایی باید صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار