عنایت مهر: بازخوانی دستورالعمل ها از وظایف مهم کمیسیون های معاونت پرورشی است

تهران (پانا) - غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یازده بیان کرد: بازخوانی دستورالعمل ها و تفاهم نامه ها، از مهم ترین وظایف کمیسیون های معاونت پرورشی است.

کد مطلب: ۱۱۱۱۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
عنایت مهر: بازخوانی دستورالعمل ها از وظایف مهم کمیسیون های معاونت پرورشی است

غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 11 و دبیر کمیسیون قرآن و عترت و نماز شهر تهران در گفت و گو با پانا، گفت: برای بهتر نتیجه گرفتن از تشکیل کمیسیون های حوزه معاونت پرورشی، باید ابتدا از کارشناسی های مناطق درخواست شود تا آراء و نظرات خود را درباره موضوعات حوزه کارشناسی خود و موارد مبتلا به مطرح کنند و سپس آن موضوعات برای بررسی به کمیسیون ها ارجاع داده شود و پس از بررسی در کمیسیون های تخصصی باید مصوبات به سایر معاونین مناطق هم اطلاع رسانی شود و از نظرات همه معاونین مناطق استفاده شود تا در نهایت در جلسات عمومی معاونین پرورشی مورد بحث و بررسی مجدد قرار گیرد و مصوب شود.
عنایت مهر افزود: ضعف عمده ما در حوزه معاونت پرورشی در ارتباط چندگانه با موسسات و نهادهای مختلفی است که اغلب آن ها برنامه ها و فعالیت های مشترکی دارند. از این رو باید نهضت بازخوانی دستورالعمل ها و تفاهم نامه ها آغاز شود و وجوه اشتراک فعالیت ها را جدا کنیم و حداقل برنامه با بهترین کیفیت در سطح مدارس را داشته باشیم.

عنایت مهر افزود: باید استعدادیابی و بانک اطلاعاتی از فعالیت ها در تمام حوزه ها تهیه و اطلاعات دانش آموزان و همکاران فرهنگی را ثبت کنیم تا بتوانیم اطلاعات جامعی از سرانه شرکت در فعالیت های مختلف داشته باشیم و استعدادهای برتر را هدایت کنیم. همچنین اداره قرآن و عترت و نماز باید متولی درس قرآن و هدیه های آسمانی گردد و در باز بینی و بازطراحی قرآن درسی دانش آموزان با توجه به اهداف این حوزه ورود پیدا کند.
عنایت مهر در پایان بیان کرد: باید فرم ارزیابی با توجه به برنامه های سالانه حوزه معاونت پرورشی تهیه و افراد خبره از میان معاونین و مربیان پرورشی برای ارزیابی مدارس تعیین شود و پس از جمع آوری اطلاعات و رصد برنامه ها، در نهایت زمینه تحلیل آنها تدارک دیده شود و از نظرات معاونین و مربیان پرورشی در ارزیابی فعالیت های پرورشی بهره مند شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار