وزیر ورزش و جوانان از سامانه ملی «امید زندگی» رونمایی کرد

تهران (پانا) - سامانه ملی «امید زندگی» در نشست وزیر ورزش و جوانان و معاون امور جوانان با اعضای مجمع ملی خیرین ازدواج رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ورزش و جوانان از سامانه ملی «امید زندگی» رونمایی کرد

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، این سامانه مربوط به مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده است که توسط جوانان استان کرمان طراحی شده و متقاضیان مشاوره می توانند با مراجعه به آن، موضوع و مشاور خود را انتخاب و با رزرو روز و ساعت مشاوره، به صورت آنلاین و مجازی مشاوره بگیرند.

همچنین در بخشی از این سامانه، مطالب آموزشی با موضوعات گوناگون برای عموم قابل دسترسی است.

مانع اصلی برای فعالیت مجامع خیرین ازدواج برداشته شد

دبیر ستاد ملی هفته ازدواج در این نشست با بیان اینکه در گذشته فعالیت مجمع خیرین در شهرستان ها با آورده ابتدائی ۵۰۰ میلیون تومان محقق می شد، اظهار داشت؛ این مانع عظیم اکنون حذف شده بطوریکه با حذف این مانع اصلی، ۲۶ مجمع خیرین ازدواج در استان ها فعالیت می کنند.

اعظم کریمی اهمیت ازدواج آسان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: محوریت برنامه های امسال بدلیل شرایط شیوع کرونا و وضعیت اقتصادی و نیاز سنجی که صورت گرفت، استفاده از مشارکت مردم و خیرین در ازدواج است که مغفول واقع شده بود به همین دلیل پویش ملی ازدواج راه اندازی شد.

دبیر ستاد ملی هفته ازدواج از راه اندازی دبیرخانه مجمع ملی خیرین ازدواج خبر داد و تصریح کرد: این دبیرخانه با حضور مستمر خیرین ازدواج از سراسر کشور همراه است تا جاییکه انسجام در فعالیت ها را به همراه داشته است.

وی بازخورد فعالیت خیرین در سیل و زلزله را خوب توصیف کرد و اظهار داشت : مجمع خبرین ازدواج با حمایت استانداران و مدیران استانی همراه شده و به سمتی حرکت کردیم تا از ظرفیت های مختلف بهره ببریم و در این راستا خیرین ازدواج در زمینه های وام های بلاعوض به زوجین، تهیه بسته های جهیزیه و برگزاری مراسم ازدواج های آسان و گروهی حمایت بسیار قابل توجهی داشتند.

کریمی در بخشی از اظهاراتش، استفاده از ظرفیت خبرگزاری‌ها را برای اطلاع رسانی از فعالیت مجمع خیرین ازدواج مورد توجه قرار داد و تصریح کرد : در این بین به سمت تشویق زوجینی رفتیم که با مهریه کم ازدواج کردند.

این مقام مسئول ساخت خانه های عقد و ساخت منازل مسکونی را از دیگر بازخوردهای مثبت فعالیت مجمع ملی خیرین ازدواج عنوان کرد.

دبیر ستاد ملی هفته ازدواج گفت : برای پویش ملی ازدواج جوانان تا کنون ٨ هزار و دویست بسته جهیزیه از طرف خیرین اهدا شده است.

کریمی اعتماد بوجود آمده بین معاونت جوانان و خیرین ازدواج را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت : این اعتماد مَی تواند زمینه اتفاقات بهتر برای ازدواج آسان در جامعه را بوجود آورد.

نشست مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان و معاون امور جوانان با اعضای مجمع ملی خیرین ازدواج به مناسبت هفته ملی ازدواج در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در این نشست اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان و دبیر ستاد هفته ملی ازدواج و همچنین ۲ نفر از اعضای مجمع ملی خیرین ازدواج به ارائه گزارشی از اقدامات خیرین ازدواج در کشور پرداختند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار