امام جمعه زاهدان: جلسات حوزه های علمیه با آموزش و پرورش باید به صورت ماهانه تشکیل شود

زاهدان (پانا) _ امام جمعه زاهدان گفت: مایل به برگزاری جلسات ماهانه حوزه علمیه با آموزش و پرورش هستیم زیرا د از این فرصت‌ها برای تربیت دانش‌آموزان انقلابی و اسلامی به خوبی استفاده کنیم.

کد مطلب: ۱۱۱۱۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه زاهدان: جلسات حوزه های علمیه با آموزش و پرورش باید به صورت ماهانه تشکیل شود

آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان در دیدار با معاون پژوهش برنامه ریزی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در محل دفتر امام جمعه تشکیل شد اظهار کرد: آموزش و پرورش با دامنه وسیع مخاطبان دانش آموزی بایستی به دنبال تربیتی مبتنی بر تزکیه و پرورش دانش آموزان باشد.

او ادامه داد: خوشبختانه در تنظیم سند تحول بنیادین که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است، کار کارشناسی گسترده‌ای صورت گرفته است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: با توجه به اینکه نقش حوزه های علمیه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ترسیم شده است باید برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت گیرد.

او افزود: مایلیم با برگزاری جلسات ماهیانه حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دغدغه های تربیتی دانش آموزان را بررسی و تلاش بر حل آن کنیم.

آیت الله محامی تاکید کرد: باید جلسات فی مابین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش فارغ از تشریفات و به صورت پیوسته صورت پذیرد تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

او ادامه داد: باید معیار و سنجش درباره همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش همراه با خروجی آن در تغییر نگاه دانش آموزان باشد.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: برنامه ۵ ساله ترسیم ‌شده در کارگروه کشوری حوزه های علمیه بایستی در این استان نیز اجرایی شود زیرا این امر می‌تواند راهگشای حل معضلات بسیار زیادی در بین فرزندان این مرز و بوم باشد.

او افزود: باید مباحث مذهبی که در این استان میان اهل سنت و اهل تشیع وجود دارند به خوبی مورد توجه قرار گیرند تا حساسیتی صورت نگیرد.

آیت الله محامی با اشاره به تربیت نیروهای بومی در دانشگاه فرهنگیان گفت: باید در تربیت معلمان نهایت دقت صورت پذیرد زیرا آنان کار تعلیم و تربیت دانش آموزان نوجوان و جوان ایران اسلامی را در پیش دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار