رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

با همراهی همه آحاد جامعه روند ابتلا و بستری موارد کرونا از حالت افزایشی خارج شد

بوشهر(پانا)_ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت با همراهی همه آحاد جامعه در برقراری محدودیت‌ها، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی روند ابتلا و بستری به دلیل ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در استان از حالت افزایشی خارج‌شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۱۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
با همراهی همه آحاد جامعه روند ابتلا و بستری موارد کرونا از حالت افزایشی خارج شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری در نشست استانی ستاد مبارزه با کرونا گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر تاکنون هشت هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.
وی ادامه داد: شمار جان‌باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر تا روز یکشنبه پنج مردادماه، ۲۶۷ نفر است که ۶۰ درصد فوتی‌ها را مردان و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
کشمیری اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۶۲ درصد جان‌باختگان ناشی از کرونا سالمندان، ۳۲ درصد میان‌سالان، ۱٫۵ درصد جوانان و کمتر از یک درصد را نوجوانان تشکیل می‌دهند.
دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر دارای بیماری زمینه‌ای شامل ۲۵ درصد فشارخون، ۲۷ درصد دیابت، ۲۱ درصد بیماران مبتلا به بیماری قلبی و عروقی و مابقی بیماران سرطانی و تنفسی هستند که مراقبت از این افراد ضروری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از اسفند ۹۸ تا تیر ۹۹، ۱۵۰ بازرس بهداشت محیط، هفتاد هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع، طبخ، عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در استان را انجام داده‌اند.
کشمیری ادامه داد: در این بازدیدها دو هزار مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۵۰۰ مرکز پلمب و ۲۷۰ مورد نظارت بر نحوه دفن اجساد انجام‌شده است.
وی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۸۵ درصد مراکز تهیه و توزیع غذا، رعایت ۸۰ درصدی حفاظت فردی، رعایت پروتکل‌های گندزدایی در ۷۸ درصد از مراکز عمومی، وجود کارت‌خوان در ۷۶ درصد مراکز خرید و ۴۸ درصد در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند.
کشمیری با بیان اینکه ۲ درصد از مراکز عمومی به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند گفت: نانوایی‌ها با ۱۶۷ مورد، رستوران‌ها با ۶۵ مورد و مراکز عرضه دخانیات با ۶۴ مورد، آرایشگاه‌ها ۵۱ مورد، اماکن ورزشی هشت مورد و تالارها چهار مورد بیشترین تعطیلی در واحدهای صنفی متخلف در استان بوشهر را دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: برای بازگشت به شرایط عادی باید پروتکل‌های بهداشتی را بیش‌از پیش جدی گرفته و برای سلامتی خود و جامع با کسی تعارف نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار