نگاهی به دیدارهای عقب افتاده هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

پروژه فرار از بحران در شهر کابوس‌های استقلال؛ غول‌کش لیگ برتر به فرهاد مجیدی رسید

تهران (پانا) - در دیدارهای امروز لیگ برتر ایران، نبرد برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های نیمه پایینی جدول در حالی صورت می‌گیرد که سپاهان، شهر خودرو و تراکتور چشم امید به موفقیت میزبان‌ها دارند.

کد مطلب: ۱۱۱۰۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
پروژه فرار از بحران در شهر کابوس‌های استقلال؛ غول‌کش لیگ برتر به فرهاد مجیدی رسید

پرونده دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران امشب با برگزاری دو بازی در شهرهای جم و قائمشهر بسته خواهد شد.

در دیدارهای امروز که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بسیار مهم است و چشم مدعیان آسیایی شدن را به خود جلب خواهد کرد، ابتدا پارس جنوبی جم از استقلال میزبانی می‌کند و دقایقی بعد از شروع این دیدار، تیم‌‌های نساجی و فولاد در قائمشهر روبروی هم قرار می‌گیرند.

پارس جنوبی جم - استقلال تهران / ساعت 20:30 ورزشگاه تختی جم

سیروس پورموسوی (ایران) - فرهاد مجیدی (ایران)

بازی رفت » استقلال 2 - پارس جنوبی جم صفر

درباره دیدارهای روبرو » شهر جم را باید برای استقلال شهر کابوس تلخ دانست، شهری که آبی‌های پایتخت دو بار به آن سفر کرده و هر دو بار زمین را با شکست ترک کرده‌اند و حسرت یک تساوی هم بر دل آنها در ورزشگاه تختی باقی مانده است. در کنار کابوس‌وار بودن دیدارهای دو تیم در جم برای استقلال این نکته هم جالب توجه است که هر دو سفر به شهر جم استقلال که با شکست همراه بوده، در فصل تابستان انجام شده است.

دو تیم امشب در حالی باید برای ششمین بار در تاریخ روبروی هم قرار بگیرند که در تاریخ دیدارهای روبرو هیچگاه تساوی حاصل کار آنها نبوده و تمام تقابل‌ها برنده داشته است. نکته قابل دیگر توجه درباره بازی‌های برگزار شده پارس جنوبی و استقلال این است که در هر 5 بازی تیمی که بازنده بوده نتوانسته است دروازه حریف را باز کند.

آخرین وضعیت و آمار پارس جنوبی » هر چند در رده یازده جدول قرار دارند اما با توجه به اینکه تنها 2 امتیاز با منطقه سقوط اختلاف دارند، یکی از مدعیان جدی سقوط به دسته اول محسوب می‌شوند. 3 امتیاز این بازی برای آنها حیاتی است و با برد در این دیدار علاوه بر اینکه به روند خوب خود مقابل مدعیان ادامه خواهند داد، با منطقه سقوط 5 امتیاز اختلاف پیدا می‌کنند و تا حدود زیادی خیالشان از بقا راحت می‌شود.

نکته قابل توجه دیگر درباره پارس جنوبی جم این است که آنها به رغم اینکه دومین خط حمله ضعیف لیگ برتر را با 19 گل زده در اختیار دارند، دو بازی آخر خانگی خود را که مقابل دو مدعی (تراکتور و شهر خودرو) بوده با برد تمام کرده‌اند و نشان داده‌اند این پتانسیل را دارند که یقه سایر مدعیان را بگیرند. آنها در این فصل در دیدارهای خانگی که با مدعیان داشتند فقط به پرسپولیس باخته‌اند و از دیدار با سپاهان هم یک امتیاز را بدست آورند. همچنین نباید فراموش کرد که این تیم با حضور سیروس پورموسوی طعم باخت را نچشیده و حاصل دو بازی سرمربیگری پورموسوی در پارس جنوبی جم یک برد و یک تساوی بوده است.

آخرین وضعیت و آمار استقلال » تساوی خانگی مقابل نساجی در هفته بیست و ششم لیگ برتر کافی بود تا استقلال که با 44 گل زده بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد، یکبار دیگر وارد بحران شده و انتقادها از عملکرد فرهاد مجیدی که در 4 بازی آخر 3 تساوی و تنها یک برد داشته، زیاد شود.

استقلالی‌ها که در آخرین بازی خارج از خانه خود توانسته‌اند با پیروزی در آبادان زمین را ترک کنند، خوب می‌دانند که دیدار عقب افتاده آنها مقابل پارس جنوبی تبدیل به فرصتی طلایی شده، البته فرصتی که اگر از آن استفاده نکنند باعث خواهد شد تا بحران عمیق‌تر شده و استقلال از سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دور شود. اما اگر آنها بتوانند با برد زمین را ترک کنند، موقتا به رده دوم جدول صعود خواهند کرد و رسما وارد کورس کسب عنوان نایب قهرمانی خواهند شد.

نساجی قائمشهر - فولاد خوزستان / ساعت 20:45 ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

محمود فکری (ایران) - جواد نکونام (ایران)

بازی رفت » فولاد یک - نساجی صفر

درباره دیدارهای روبرو » در حالی برای چهارمین بار در تاریخ روبروی هم قرار خواهند گرفت که در سه بازی انجام شده همیشه تقابل دو تیم برنده داشته و تساوی پایان کار دیدارهای آنها نبوده است.

اما نکته قابل اشاره دیگر درباره دیدارهای دو تیم این است که تنها تقابل آنها در شهر قائمشهر با برد نساجی تمام شده و فولاد خاطره خوبی از دیدار در این شهر شمالی مقابل نساجی ندارد.

آخرین وضعیت و آمار نساجی » هر چند روی کاغذ هنوز شانس سقوط برای نساجی باقی است اما نام نساجی را باید در کنار تیم‌هایی قرار داد که تقریبا در لیگ برتر ماندنی شده‌اند و دغدغه سقوط را ندارند و البته مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم نیستند.

شاگردان محمود فکری که در 3 بازی آخر خود با تساوی از زمین خارج شده‌اند و 6 بازی بدون باخت دارند، در حالی امشب از فولاد خوزستان میزبانی خواهند کرد که دو بازی آخر خانگی‌شان با تساوی تمام شده و تعداد بازی‌های حانگی بدون برد متوالی‌شان به عدد 3 رسیده است.

آخرین وضعیت و آمار فولاد » دو بازی عقب افتاده ناشی از شیوع کرونا ویروس در اردوی فولاد، بهترین اتفاق ممکن برای این تیم در مقطع فعلی لیگ برتر است که می‌تواند به رسیدن جایگاهی رویایی در این فصل به آنها کمک کند.

شاگردان جواد نکونام در صورتی که بازی امروز را با برد پشت سر بگذارند، تبدیل به شانس اول نایب قهرمانی خواهند داشت و بیشتر از 3 رقیب دیگر خود در آستانه کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا قرار می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار