تفاهم نامه همکاری استانداری البرز با دانشگاه فنی و حرفه ای کشور امضا شد

ایجاد ۱۳ هزار شغل مهارت محور ظرف سه سال

کرج (پانا)- امضای تفاهم نامه همکاری استانداری البرز با دانشگاه فنی و حرفه ای کشور برای ایجاد ۱۳ هزار شغل مهارت محور ظرف سه سال، چشم انداز عقد تفاهم نامه همکاری است.

کد مطلب: ۱۱۱۰۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد ۱۳ هزار شغل مهارت محور ظرف سه سال

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، شهبازی با بیان این مطلب در جلسه شورای مهارت استان که با حضور صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و مهارتی اظهار کرد: خوشبختانه حضور دکتر صالحی عمران در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به عنوان دانشگاهی نسل سومی نوید بخش آینده روشنی در این حوزه است که امیدواریم با تحقق مفاد پیش بینی شده در تفاهم نامه همکاری که چشم انداز آن ایجاد اشتغال مهارت محور برای 13 هزار جوان استان ظرف مدت سه سال است، شاهد تحولات چشمگیری در حوزه تولید و صنعت استان بر مبنای شاخص مهارت باشیم.
وی افزود: استان البرز استانی صنعتی است که با وجود 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی ظرفیتی بسیار مناسب برای رشد و توسعه اقتصادی کشور و به تبع آن کشور دارد که در صورت توجه به تامین منابع انسانی حرفه ای و کارآمد می تواند به جایگاه واقعی خود در کشور دست یابد.
شهبازی با اشاره به اینکه اقتصادی بودن آموزش و شغل ها می تواند بسترهای لازم به منظور تحقق شعار جهش تولید را فراهم کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیاز صاحبان واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان به نیروی کار ماهر ضرورتی است که در صورت تحقق آن می تواند علاوه بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود اقتصادی راه را برای آینده ای روشن ترسیم کند.
وی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی با تولید و عمل حاصل می شود، یادآور شد: آنچه امروز در واحدهای دانشگاهی فنی و حرفه ای تدریس می شود 30 درصد آموزش های تئوری و 70 درصد آموزشهای عملی است که نیاز واقعی واحدهای تولیدی و صنعتی است.
استاندار البرز همچنین تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم کاری کنیم که مهارت آموزی به جای مدرک گرایی اسباب منزلت اجتماعی شود تا بتوانیم با حرکت به سوی آموزش رشته های تحصیلی مهارتی و کارآفرینی نیاز امروز کشور را در حوزه اقتصاد برطرف کنیم.
به گفته وی در امضای این تفاهم نامه بندهای متعددی در خصوص تامین زیرساخت های مورد نیاز جهت رشد و توسعه فعالیت های کمی و کیفی فنی و حرفه ای در استان از جمله تامین مکان مناسب، راه اندازی پردیس فنی و حرفه ای و همچنین تجهیزات و امکانات مورد نیاز است که با تامین اعتبارات ملی و استانی می توان به اهداف متعالی آن دست یافت.

شهبازی در پایان سخنان خود از نگاه ویژه مسئولان ملی در توجه به نقش و تاثیرگذاری استان البرز در معادلات کشوری تشکر کرد و گفت: امیدواریم با تداوم این نگاه شاهد اتفاقات خوبی در سطح البرز و در حوزه های مختلف باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار