فرماندار اسلامشهر: ما با جان مردم تعارف نداریم و اولویتی بالاتر از حفظ سلامتی مردم نیست

اسلامشهر (پانا) - رییس بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر در جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس عنوان کرد بدانیم موج دوم کرونا اصلا محدودیت ندارد و همه افراد جامعه را می‌تواند مبتلا کند.

کد مطلب: ۱۱۱۰۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهر: ما با جان مردم تعارف نداریم و اولویتی بالاتر از حفظ سلامتی مردم نیست

مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر در جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس و در سخنانی با اشاره به این که 25 استان کشور در وضعیت هشدار و یا قرمز هستند، اظهار کرد: استان تهران هم در وضعیت هشدار قرار دارد و تعداد افراد مبتلا به کرونا در اسلامشهر نیز اصلا خوشایند نیست و در حال حاضر بیمارستان های شهرستان جواب گوی حضور و بستری شدن بیماران کرونایی را ندارند.

او در ادامه افزود: با توجه به پیچیدگی سرعت گسترش و انتقال ویروس کرونا و فرا رسیدن فصل پاییز و همزمان شدن با آنفلوانزا این موضوع نگرانی همگان را در بردارد و حتی گرما هم شدت تحرکات ویروس را کم نکرد و تا چند مدت پیش هم اعلام می شد افراد با بیماری های پیش زمینه ای در معرض ابتلا هستند، ولی اکنون کودکان و جوانان هم به کرونا ویروس مبتلا می شوند.

فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: احساس می‌کنم پیام استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را درست به مردم منتقل نکردیم و آمار ابتلا شهروندان به کرونا در اسلامشهر قابل توجیه نیست و ما در حال حاضر دو برنامه مهم را در دستور کار داریم که اول مبارزه با کرونا ویروس و دوم رفع مشکلات معیشتی، اقتصادی و اشتغالی شهروندان است.

مرسلپور تأکید کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا به تأیید شورای عالی امنیت ملی رسیده و حکم قانون را دارد، تخطی از آن جرم محسوب می‌شود و اگر همه مردم و مسئولان پای به میدان گذاشته و همکاری کنند بحران فعلی از بین می رود و ما با جان مردم تعارف نداریم و اولویتی بالاتر از حفظ سلامتی مردم نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر خاطر نشان کرد: مسئولان و مدیران ادارات و ارگان ها بدانند پرسنل و کارکنان شبکه بهداشت، بیمارستان امام رضا(ع) و معاون خدمات شهری در آرامستان دارالسلام دیگر روحیه اسفند ماه سال گذشته برای مبارزه با کرونا را ندارند و همه باید مصوبات ستاد ملی کرونا را با دقت اجرا کنند.

در بخش دیگری از جلسه معدنی پور، رییس بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر نیز در سخنانی اظهار کرد: روز به روز آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسلامشهر افزایش می‌یابد و به نسبت جمعیت، رتبه نخست فوتی های کرونا در جهان را داریم و متاسفانه پذیرش بیماران وضعیت حاد ویروس کرونا اسلامشهری در هیچ بیمارستانی و در سطح تهران هم انجام نمی گیرد.

او افزود: متاسفانه پرسنل و نیروی درمانی بیمارستان امام رضا(ع) تک تک به کرونا مبتلا می‌شوند و همین موضوع وضعیت بیمارستان را سخت کرده و در اسلامشهر روزی دو فوتی کرونایی داریم و بدانیم موج دوم کرونا اصلا محدودیت ندارد و همه افراد جامعه را می‌تواند مبتلا کند.

معدنی پور گفت: به صراحت می‌گویم اگر همه تخت های بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم، باز هم کم است و این در حالی است که سه بخش را کامل به کرونایی ها اختصاص دادیم و به علت کمبود جا مابقی مبتلایان کرونا را در بخش اورژانس بیمارستان بستری می کنیم.

فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر نیز سخنران بعدی جلسه بود که با اشاره به شیب تند و سیر صعودی کرونا و ترس از حضور ناقلین بدون علامت در جامعه و فعالیت پرسنل مراکز درمانی و بهداشتی در نمونه گیری از افراد بیان کرد: باید به صورت مداوم فرهنگ استفاده از ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به مردم یاد آوری کرد تا از این بحران عبور کنیم.

سپس مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان اسلامشهر را به شرح ذیل اعلام کرد: راه اندازی کمپین مجازی مقابله با کرونا ویروس، عدم ارائه خدمات در ادارات و بانک ها به افرادی که رعایت پروتکل های بهداشتی را با زدن ماسک اجرا نمی کنند، نصب تابلوهای هشدار دهنده مقابله با کرونا ویروس در ورودی و خروجی شهرستان و روستاها، اختصاص یک بیمارستان در تهران برای پذیرش بیماران دارای وضعیت حاد کرونا ویروس اسلامشهر، در اختیار قرار دادن ماسک با کیفیت به نیروهای خدمات شهری بخش های چهاردانگه، احمد آباد مستوفی و شهرستان اسلامشهر و ارتباط زنجیره‌ای آموزش و پرورش اسلامشهر با خانواده ها در زمینه مقابله با کرونا ویروس.

خبرنگار : حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار