وضعیت استان قرمز است؛ ۱۴ هزار لرستانی به کرونا مبتلا شدند

لرستان (پانا)-استاندار لرستان با اشاره به مبتلا شدن ۱۴ هزار نفر از مردم این استان به کرونا، خبر داد متاسفانه تا کنون ۳۵۰ نفر به دلیل ابتلای به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۱۰۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت استان قرمز است؛ ۱۴ هزار لرستانی به کرونا مبتلا شدند

سید موسی خادمی امروز شنبه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا به ریاست رئیس جمهور گفت: در جلسه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا بر موضوعات مهمی مانند برگزاری مراسم عزاداری محرم در کشور با رعایت نکات بهداشتی و ایجاد محدودیت‌های لازم تأکید شد.

وی اعنوان کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی، کنکور سراسری امسال با رعایت پروتکل‌ها و افزایش تعداد روزها، برگزار می‌شود.

استاندار لرستان، آغاز فرآیند پرداخت وام به کارآفرینان و بنگاه‌های زیان دیده از کرونا را از دیگر مصوبات ستاد در جلسه امروز عنوان کرد.

خادمی با اشاره به اینکه لرستان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: از ابتدا تاکنون ۱۴ هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که بخش عمده‌ای از آنها بهبود پیدا کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه طبق آخرین گزارشات از دانشگاه علوم پزشکی ۱۷۰ نفر دیگر به تعداد مبتلایان افزوده شده است، بیان کرد: حدود ۲۵۰ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند و تاکنون لرستان ۳۵۰ نفر مرگ بر اثر ویروس کرونا داشته است.

استاندار لرستان تصریح کرد: ظرفیت بیمارستان‌های استان ۲۴۰۰ تخت است و از این تعداد ۲۲۰۰ تخت عادی بوده که ۵۱۰ تخت آن به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

خادمی با بیان اینکه در حال افزایش تعداد ۱۵۰ تخت دیگر به ظرفیت بیمارستان‌های استان هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی مشکلی برای کمک به بیماران کرونایی نداشته باشیم زیرا در صورت وقوع شرایط بحرانی، امکانات کنونی پاسخگوی نیاز بیماران نخواهد بود.

وی، خواستار رعایت بیش از پیش نکات بهداشتی توسط مردم شد و افزود: مجالس عروسی و ترحیم بیشترین تأثیر را در ابتلاء به کرونا دارد و طبق آخرین تحقیقات میزان احتمال ابتلاء در تجمعات با افزایش چند برابری به ۸ تا ۱۲ نفر رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار