هزار و ۲۵۰ مدرسه خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی می‌گوید تا پایان شهریور ماه سال جاری یک هزار و ۲۵۰ مدرسه استان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۰۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
هزار و ۲۵۰ مدرسه خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود

به گزارش ایرنا،‌ محمدعلی واقعی روز پنجشنبه در گردهمایی مشترک معاونان اداره کل با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که در اردوگاه گزند درمیان برگزار شد، از اتصال ۵۰۰ مدرسه استان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات خبر داد و افزود: این مدارس تا پایان شهریور به یک هزار و ۲۵۰ مدرسه افزایش می‌یابد.

وی بر پاسخگو بودن مدیران به جامعه مخاطب و افکار عمومی تاکید کرد و گفت: پاسخگویی به موقع علاوه بر افزایش نرخ رضایتمندی عمومی زمینه‌ساز ارتقای شاخص‌های نظام تعلیم و تربیت و رونق مشارکت در فرایند آموزش و پرورش می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه أخذ هرگونه وجه هنگام ثبت‌نام جز موارد ذکر شده در قانون ممنوع است تاکید کرد: باید برنامه ثبت‌نام به نوعی تدوین و اجرا شود تا هنگام ثبت‌نام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توجه و سلامتی خانواده‌ها و دانش‌آموزان تضمین شود.

وی با قدردانی از مدیران شهرستان‌ها و مناطق استان ادامه داد: ارتباط و تعامل مدیران آموزش و پرورش تا کف مدرسه در شبکه شاد باید برقرار و تداوم داشته باشد چرا که این تعامل زمینه‌ساز رونق و جهش تولید علم و محتوا در بستر فضای مجازی می‌شود.

واقعی از دانش‌آموزان به عنوان فرزندان خانواده آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: طرح «آجر به آجر» نماد مشارکت عمومی و بسیج همگانی در امر مقدس مدرسه‌سازی در خراسان جنوبی است.

وی از تهیه و تدوین طرح دانش‌آموزان و فرهنگیان خیر خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در مرحله نخست مبارزه با کرونا، فرهنگیان و دانش‌آموزان خراسان جنوبی بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های محروم به ویژه دانش‌آموزان نیازمند استان در قالب رزمایش کمک‌های مؤمنانه کمک کردند.

وی بر فرهنگ‌سازی کار خیر در مدارس استان تاکید کرد و گفت: با دستان کوچک دانش‌آموزان معصوم و به برکت کمک‌های خرد خالصانه آنان می‌توان کارهای بزرگی در رفع نیازهای دانش‌آموزان محروم به ویژه امر مقدس مدرسه‌سازی انجام داد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی با بیان اینکه قطعا مدارس از نیمه شهریور ماه بازگشایی می‌شود عنوان کرد: در شهرهای قرمز استان فرایند تعلیم و تربیت در بستر فضای مجازی و در شهرستان‌های زرد به ۲ صورت حضوری و فضای مجازی با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای طرح زوج و فرد انجام می‌شود.

وی نگهداشت فضای مدرسه را حفظ بیت‌المال و تکلیف شرعی دانست و ادامه داد: همانگونه که از ملک شخصی خود نگهداری می‌کنیم و مواظب ابنیه‌های خود هستیم باید در نگهداشت فضای مقدس مدرسه که خیرین با تمام وجودشان و با عشق برخورداری دانش‌آموزان از فضای استاندارد، احداث کرده‌اند صد برابر بیشتر وسواس داشته باشیم.

واقعی همچنین گفت: عملیات احداث ۱۶ آموزشگاه با ۶۰ کلاس درس و زیربنای قریب ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع و میانگین پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در شهرستان درمیان در حال احداث است.

وی افزود: تحقق اهداف سند تحول و برقراری عدالت آموزشی بین تمامی دانش‌آموزان دختر و پسر استان مهمترین رویکرد آموزش و پرورش در سال جاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود استان در راستای ارتقای شاخص‌های تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: در شورای پروژه مهر باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا ضمن نشاط افزایی مراسم شاهد کاهش دغدغه‌های اولیا و دانش‌آموزان با توجه به شیوع کرونا باشیم.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس استان افزود: تجهیز و توسعه اردوگاه‌های دانش‌آموزی زمینه‌ساز برقراری عدالت اجتماعی بین دانش‌آموزان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مداری استان خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح «آجر به آجر»، از جذب ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات خرد خیرین نیکوکار استان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: ۱۷۰ طرح نیمه‌تمام در سطح استان با ۵۰۴ کلاس درس در حال احداث است که برای تکمیل نیازمند ۲۱۰ میلیارد تومان است.

محمود چاووشان با بیان اینکه از این تعداد طرح آموزشی و پرورشی فقط ۲۰ طرح دولتی است ادامه داد: بقیه پروژه‌های نیمه‌تمام استان با مشارکت خیرین نیکوکار احداث می‌شود.

استان خراسان جنوبی ۲ هزار و ۷۵۰ آموزشگاه در ۱۱ شهرستان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار