مدیر سازمان دانش آموزی خوزستان خبر داد:

برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی و شورای دانش آموزی  استان خوزستان

دهمین دروه انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی بصورت مجازی برگزار می شود

اهواز (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی خوزستان از برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی و شورای دانش آموزی  خبر داد و گفت :این انتخابات بصورت مجازی برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۰۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی و شورای دانش آموزی  استان خوزستان

محمدرحیم کریمی ظهر امروز در گفت و گو با پانا با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی عنوان نمادی از تمرین دموکراسی است عنوان کرد: مجلس دانش آموزی به عنوان نماد حضور دانش آموزان در تمرین دموکراسی و کسب مهارت های اجتماعی سیاسی و مدیریتی می تواند، بستری مناسب را ،برای پذیرفتن مسئولیت ها و تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان فراهم آورد، تا با احساس خودباوری به طرح دیدگاه های خود برای حل مشکلات دانش آموزان و جامعه نقش سازنده و موثری را ایفا کنند.

او در ادامه با شاره با برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی افزود: امسال دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی با توجه به شرایط موجود به صورت غیر حضوری برگزار می گردد که شیوه نامه و جدول زمانبندی اجرای آن به مناطق اعلام شده است .

کریمی در خصوص سازوکار این انتخابات بیان کرد : در این انتخابات از مجموع از270 دانش آموز دختر و پسر منتخب استان 18نفرکه بیشترین آرا کسب کنند به‌عنوان اعضای هیأت رئیسه شورای دانش آموزی استان و4 نفر از دختران و 4نفر از پسران که بیشترین آرا از بین 18 نفر کسب نمایند به عنوان اعضای هیأت رئیسه مجلس دانش آموزی استان به مجلس دانش آموزی کشور که 150کرسی دارد راه پیدا می کنند.

او در پیویند با همین موضوع ادامه داد :برگزاری انتخابات مجازی دهمین دوره مجلس دانش آموزی و هیأت رئیسه شوراهای دانش آموزی استان از طریق سامانه رای گیری به تفکیک جنسیت و در دو گروه مجزا برگزار می گردد و با توجه به اینکه استان خوزستان در گروه ب استان‌های کشور قرار دارداین انتخابات در تاریخ ۱۵مرداد ۹۹ روز پنجشنبه ۱۶ مرداد از ساعت ۸ لغایت ۱۲ می باشد و در صورتی که انتخابات به مرحله دوم یا سوم کشیده شود از ساعت ۱۴ لغایت ۱۶ برگزار خواهد شد.

مدیر سازمان دانش آموزی خوزستان یادآور شد : به منظور هماهنگی های لازم بین دانش آموزان، دو گروه در فضای مجازی پیام رسان شاد توسط سازمان دانش آموزی استان ایجاد گردیده تا ضمن تبادل تجارب به پرسشها و ابهامات دانش آموزان در خصوص نحوه و شرایط رای گیری پاسخ داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار