مشکلی در جذب اعتبار و اجرای راه آهن اردبیل وجود ندارد

اردبیل (پانا)- استاندار اردبیل عنوان کرد هیچ مشکلی در روند تخصیص اعتبارات مصوب و اجرای راه آهن اردبیل وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مشکلی در جذب اعتبار و اجرای راه آهن اردبیل وجود ندارد

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از روند اجرای راه آهن اردبیل به همراه معاونان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کل اعتبار راه آهن اردبیل در سال جاری هزار و ۷۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۳۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده و به شرکت زیرساخت پرداخت شده است.

او با بیان اینکه امسال حرکت خوبی در پرداخت صد در صد اعتبارات پیوست قانونی شده است، افزود: علاوه بر این اعتبارات ماده ۵۶ و اعتبار مصوب سفر رئیس جمهوری نیز تا یک ماه آینده پرداخت می شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: از ایستگاههای در حال اجرای این پروژه ایستگاه اردبیل ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا سه ماه آینده تکمیل و ایستگاههای دیگر مسیر هم تا پایان سال به اتمام می رسد.

بهنام جو افزود: عملیات ریل گذاری هم ۱۰۰ کیلومتر امسال از سمت اردبیل شروع شده و از سمت میانه هم تا دو ماه آینده شروع خواهد شد.

او گفت: با توجه به اجرای قطعات و زیر سازی و روسازی این پروژه در زمان بندی مشخص شده، بر اساس وعده رئیس جمهوری این خط آهن تا پایان دولت به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز گفت: تخصیص اعتبارات به پروژه راه آهن اردبیل بالای 100 درصد است و تا پایان امسال و اواسط سال 1400 نیز نیازمند یک هزار میلیارد اعتبار هستیم.

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از راه آهن اردبیل اظهار کرد: پیرو سفر وزیر راه به اردبیل و برنامه زمانبدی از بهره برداری از این مسیر ریلی تدوین شد تا پایان سال 100 کیلومتر از پروژه ریل گذاری خواهد شد و سه ایستگاه نیز آماده بهره برداری می شود.

او افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی بزرگترین ایستگاه راه آهن اردبیل حدود 95 درصد است و امیدواریم در طول چند ماه آینده به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه 17 کیلومتر از این مسیر روسازی شده است گفت: برنامه داریم ماهانه حدود 10 کلیومتر روسازی انجام دهیم تا به برنامه 100 کیلومتر زمانبندی خود برسیم.

خادمی تصریح کرد: راه آهن اردبیل یکی از بزرگترین پروژه های کشور است و در بحث زیر سازی نیز 31.5 کیلومتر تونل و نزدیک به 5 کیلومتر پل داریم که از لحاظ احجام یکی از بی نظیرین پروژه های کشور است.

او افزود: زیرسازی پروژه راه آهن اردبیل حدود85.2 درصد پیشرفت دارد و ابنیه های بزگی در مسیر داریم که در تلاش هستیم تا پایان سال تمام کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: در سه چهار ماه آینده امیداریم روسازی از سمت میانه شروع کنیم تا روند اجرایی پروژه تسریع یابد.

خادمی بیان کرد: با تزویق اعتبارات بانک ملی و تملک دارایی دولت خوشبختانه تخصیص بالای 100 درصدی را شاهد هستیم که مرتبا منابع به پروژه تزریق می شود.

او گفت: در دو و نیم سال گذشته نزدیک به یک هزار میلیارد تومان در پروژه راه آهن اردبیل هزینه شده است و همین اندازه اعتبار تا پایان سال و اوسط سال آینده باید هزینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار