زنجان، 26 خانه هلال فعال دارد

زنجان (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اعلام کرد در این استان 26 خانه هلال در سطح شهرها و روستاها فعالیت دارند.

کد مطلب: ۱۱۰۹۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
زنجان، 26 خانه هلال فعال دارد

شهرام میرزایی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از خانه های هلال شهرستان های ابهر و خرمدره افزود: در استان زنجان برای گسترش خانه های هلال در سطح شهرها و روستاها در تلاش هستیم تا بتوانیم به حوادث و ارتقای فعالیت های داوطلبی بشر دوستانه پاسخگویی مناسبی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه خانه هلال شعبه ای کوچک از هلال احمر استان در سطح شهرها و روستاها محسوب می شود، ادامه داد: این مراکز نقش بسیار محوری در مدیریت بحران دارند که با فعالیت خانه های هلال، عضویت داوطلبانه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها می تواند برای انجام فعالیت های عام المنفعه و آموزشی به منظور پیشگیری از حوادث طبیعی و غیر طبیعی موثر واقع شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: راه اندازی و فعالیت خانه های هلال و تقویت آن، منجر به تقویت جامعه روستایی و توانمندسازی روستاییان در سطح استان می شود.
میرزایی تاکید کرد: راه اندازی خانه های هلال گام مهمی در راستای ترویج اهداف انسان دوستانه هلال احمر به منظور آگاهسازی جامعه از مخاطرات و روش های مقابله با آن است.
وی اظهار کرد: با فعال بودن خانه های هلال، آموزش های جمعیت هلال احمر نیز به شکل مدون و منظمی به آموزش مخاطبان در سطح شهرها و روستاها ارائه می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه در تلاش برای توسعه و گسترش خانه های هلال در استان هستیم، گفت: مهمترین مقوله راه اندازی خانه های هلال در سطح شهرها و روستاها جذب اعضا، داوطلبان و جوانان سپس آموزش و سازماندهی در جوامع محلی جهت آماده کردن آنان برای انجام خدمات است.
میرزایی، هدف از راه اندازی خانه های هلال را، ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه در برابر سوانح و فعالیت های بشر دوستانه، افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح، کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب آوری و توسعه ظرفیت های داوطلبانه در جوامع محلی و مسئولیت های اجتماعی بیان کرد.
به گزارش روابط عمومی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از خانه هلال روستای نورین در شهرستان ابهر و قلعه حسینیه شهرستان خرمدره بازدید کرد.
این خانه های هلال 29 نفر عضو دارند و تاکنون 145 نفر از آموزش کمک های اولیه و همگانی امداد بهره مند شده اند.
خانه هلال روستای نورین در سال98 و روستای قلعه حسینیه نیز در سال 90 افتتاح شده است.
خانه های هلال از سال 94 در سطح کشور کلید خورده و این مهم در حال توسعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار