پیش بینی تولید 20 هزار تن آبزی تا 1404 در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) _ معاون توسعه آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان بیان کرد بر اساس ظرفیت های موجود، امید است میزان تولیدات آبزی پروری ماهی و میگو سیستان و بلوچستان در سال های آتی و تا سال ۱۴۰۴ به بیش از ۲۰ هزار تن برسد.

کد مطلب: ۱۱۰۹۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی تولید 20 هزار تن آبزی تا 1404 در سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه خبری عصر هامون، حمیدرضا نصیری اظهار کرد: ایجاد تنوع آبزی پروری، کمک به ظرفیت سازی و افزایش بهره وری اقتصادی را دارد.
او ادامه داد: در این راستا در پروژه ترویجی پرورش ماهی سی باس ۲۵ هزار قطعه از این نوع بچه ماهی پرورشی با میانگین وزنی ۳۵ تا ۶۱ گرم در دو مرحله و به صورت زمینی از مراکز تکثیر استان بوشهر به مزارع مجری پروژه و با هماهنگی سازمان شیلات ایران و مشارکت بخش خصوصی در استخرهای خاکی در مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر منتقل و ذخیره سازی شد.
معاون توسعه آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب های ساحلی) بیان کرد: با توجه به وجود ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی جنوب استان و دسترسی آسان به آبهای آزاد و دریای عمان، اقلیم ویژه و فرصت های موجود در منطقه، اجرای این پروژه ایجاد تنوع آبزی پروری، کمک به ظرفیت سازی و افزایش بهره وری اقتصادی را در پی دارد.
​او افزود: اراضی دشت تنگ و اراضی دشت بریس نیز از جمله مناطق شناسایی شده و مستعد برای آبزی پروری میگو است که در صورت ایجاد زیرساخت و فراهم آمدن شرایط برای سرمایه گذاری توسط متقاضیان می تواند سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال و تولید آبزیان و ارزآوری برای کشور داشته باشد.
نصیری توسعه آبزی پروری و ایجاد تنوع در اراضی ساحلی و دریا از سیاست های سازمان شیلات ایران و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان بوده و با تلاش و برنامه ریزی های صورت گرفته و تعاملات سازنده در سطح ملی و استانی که در حال پیگیری و اقدام است.
او تصریح کرد: بر همین اساس می توان شیلات و به ویژه صنعت آبزی پروری را به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه نوار ساحلی جنوب استان مد نظر قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار